ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.14 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایمنی، بهداشت و محیط زیست

ضرورت اقتصاد سبز : نیازمند انقلابی در بخش مدیریت مصرف آب و انرژی در کشور هستیم
آفتاب: دکتر معصومه ابتکار در نشست مشترک با وزیر و مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هرگونه تولید و کارآفرینی بایستی با این رویکرد انجام گیرد.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی تاکید کرد: رشد اقتصادی با ملاحظات زیست محیطی امکان پذیر است و این رشد بایستی بدون آلودگی محیط زیست، تخریب منابع طبیعی، آلودگی هوا و اتمام سفرهای آبهای زیرزمینی صورت گیرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: امروزه ما نیازمند انقلابی در بخش مدیریت مصرف آب و انرژی در کشور هستیم در غیر اینصورت نمی توانیم پاسخگوی نیاز نسل آینده فرزندانمان باشیم.

ابتکار با بیان اینکه محیط زیست و صنایع و معادن کشور همگی بر یک کشتی سوار هستند، گفت: دغدغه همه ما رسیدن به رشد بالای اقتصادی، رفع بیکاری و بهبود وضع معیشت مردم است. اما باید رعایت ملاحظات زیست محیطی، رعایت الگوی مصرف آب و پرهیز از بهره کشی گسترده از طبیعت همانند کشورهای پیشرفته دنیا به رشد اقتصادی قابل قبول نایل آییم.

وی یادآور شد: فعالیت های صنعتی و معدنی بایستی خود را به اقتصاد کم آب معطوف کند و قبل از ایجاد شهرک صنعتی ابتدا مسایل زیست محیطی و ممیزی آب و انرژی دنبال شود.

بنا بر این گزارش، مهندس محمدرضا نعمت زاده نیز در جلسه بررسی موضوعات مشترک سازمان محیط زیست با بخش صنعت، معدن وتجارت گفت: یک درصد تولید ناخالص ملی ناشی از فعالیت های معدنی است و با برنامه ریزی و تلاش مضاعف می توانیم آن را به 5 درصد برسانیم.

به گفته نعمت زاده؛ البته برای کشوری که ادعای فراوانی ذخایر معدنی را داشته این میزان بسیار کم بوده و بایستی با رعایت اصول فنی و زیست محیطی سهم فعالیت های معدنی را در تولید ناخالص ملی بالا ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 3 درصد زمین های کشوردرآن عملیات بهره برداری معدن و نیز 4 درصد در بخش اکتشافات معدنی استفاده شده است.

وی اضافه کرد: حدود یک و هشت دهم درصد منابع آب کشور در بخش صنعت و 92 درصد در حوزه کشاورزی و چیزی حدود 7 درصد مابقی در مصارف خانگی کشور مصرف می شود.

نعمت زاده افزود: ارتباطات و تعاملات بسیار مناسبی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و واحدهای تحت پوشش با سازمان محیط زیست وجود داشته و ادامه یافته بطوری که امروز می توان به جرأت گفت که در هر واحد و سازمان تحت پوشش این وزارتخانه 3 الی 5 نفر کارشناس HSE فعالیت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: مدیریت پسماندها و مدیریت منابع انسانی در حوزه محیط زیست در واحدهای صنعتی و معدنی امری الزامی است.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 42