ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت پروژه

معرفی کتاب: راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه PMBOK 2012

هنمای پیکرهی دانش مدیریت پروژه و ویرایش‌های پیشین آن، درمدت بیش از سی سال، ابزاری پیش‌رو برای حرفه‌ی مدیریت پروژه و مرجع مهمی در کتابخانه‌ی مدیران پروژه بوده‌اند. ویرایش پنجم راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه، به وسیله‌ی استانداردی که درک و اجرای آن آسان است، ادامه‌دهنده‌ی سنت تعالی در مدیریت پروژه است.

در سال 1983، داوطلبان انجمن مدیریت پروژه‌ی آمریکا (PMI) گردهم آمدند تا برای اولین بار پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه را شکل دهند. امروزه این کتاب، به‌عنوان استاندارد جهانی مدیریت پروژه و یکی از بهترین و قابل انطباق‌ترین منابع موجود برای این حرفه شناخته می‌شود. کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه، دربر گیرنده‌ی پایه‌ای‌ترین شیوه‌هایی است که تمام مدیران پروژه برای تحقق مناسب استانداردهای تعالی پروژه به آن‌ها نیازمندند.

در حال حاضر بیش از 2 میلیون نسخه از این کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از زمان انتشار نسخه‌ی چهارم کتاب، انجمن مدیریت پروژه‌ی آمریکا هزاران پیشنهاد ارزشمند را برای بهبود و شفاف‌سازی [مطالب کتاب] از جامعه‌ی جهانی مدیریت پروژه دریافت و بررسی نموده و آن‌ها را به شکل مناسبی در ویرایش پنجم اعمال کرده است.

ویرایش پنجم به‌گونه‌ای به‌روزآوری شده است که جاری‌ترین دانش و شیوه‌های مدیریت پروژه در آن اعمال شوند. حوزه‌ی دانش دهمی نیز به کتاب افزوده شده است تا مشارکت مناسب ذی‌نفعان پروژه در تصمیم‌ها و فعالیت‌های مهم را تعریف نماید. به‌منظور هم‌سوسازی و انطباق بیشتر با مدل داده، اطلاعات، دانش، خِرد (DIKW) که در حوزه‌ی مدیریت پروژه مورد استفاده قرار گرفته است، جریان داده‌ها و اطلاعات پروژه بازتعریف شده‌اند. به‌منظور برقراری انطباق بیشتر، افزایش شفافیت و تقویت این مفهوم که برنامه‌های فرعی از طریق برنامه‌ی مدیریت پروژه یکپارچه می‌شوند، ‌چهار فرآیند جدید برنامه‌ریزی [به فرآیندهای پیشین] افزوده شده‌اند تا برنامه‌ریزی و اجرای پروژه را بهتر هدایت کنند.

ویرایش پنجم کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه، تشریک مساعی و دانش مدیران پروژه را منعکس نموده و اصول مدیریت پروژه را به‌گونه‌ای که در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها قابل استفاده باشند را ارائه می‌دهد.

این استاندارد که در سطح بین المللی پذیرفته شده است، ابزار ضروری مدیریت پروژه برای ارائه‌ی نتایج سازمانی را در اختیار مدیران پروژه قرار می‌دهد.

مؤلف :  انجمن مدیریت پروژه آمریکا PMI
مترجم :  مهدی ابراهیمی، علی بیاتی، فرشید ادهمی
ناشر :  آریاناقلم
سال انتشار: 2012
آدرس وب سایت فروش/لینک دانلود کتاب: www.aryanabook.com


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44