ثبت نام | ورود
English
امروز يکشنبه 1403.2.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
امور تحصیلی

دریافت آنلاین دروس و فیلمهای دانشگاههای دنیا به صورت رایگان

دریافت آنلاین دروس و فیلمهای دانشگاههای دنیا به صورت رایگان

۷ (هفت)سایت برای استفاده رایگان از درس‌های دانشگاهی

  1. طرح OCW دانشگاه MIT: دانشگاه MIT یکی از پیشگامان ارائه دروس به صورت آنلاین بوده و هنوز هم متنوع‌ترین و بهترین مجموعه کلاس‌های آنلاین را (در قالب طرح OCW) ارائه می‌دهد که به صورت رایگان از تمام دنیا قابل دسترسی است. کلاس‌های آنلاین MIT در واقع نسخه‌ای بایگانی‌شده از کلاس‌های واقعی این دانشگاه هستند. برای استفاده بهتر از این کلاس‌ها به شما توصیه می‌شود که کتاب‌های تخصصی مرجعی که در هر یک از این کلاس‌ها معرفی می‌شود را تهیه نمایید تا در هنگام مشاهده‌ی فیلم درس‌های مربوطه از آنها استفاده کنید .
  2. طرح Open Learning دانشگاه کارنگی : دانشگاه کارنگی‌ملون واقع در پیتزبورگ دارای مجموعه متنوعی از درس‌های آنلاین است. هرچند که تنوع دروس ارائه‌شده در این دانشگاه به پای دانشگاه MIT نمی‌رسد اما بسیاری از درس‌های اصلی و کلیدی این دانشگاه در قالب‌های مناسبی ارائه شده‌اند که کاربر می‌تواند به خوبی آنها را دنبال نماید. تمامی دروس آنلاین این دانشگاه با دروس کلاس‌های واقعی آن یکسانند و تنها تفاوت در آن است که مدرکی به شما داده نمی‌شود. همین .
  3. دانشگاه کالیفرنیا برکلی : دانشگاه کالیفرنیا (برکلی) بهترین دروس خود را (در قالب‌های تصویری و صوتی) از طریق پخش اینترنتی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. متن دروس قابل مشاهده نیست اما تماشا یا گوش سپردن به مطالب کلاسی استادان برتر این دانشگاه نیز خالی از لطف نیست .
  4. طرح iTunesU دانشگاه استانفورد : دانشگاه استانفورد بسیاری از دروس خود را از با استفاده از iTunes و از طریق طرح iTunesU در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها نکته‌ی منفی این مجموعه آن است که حتماً برای گوش کردن به محتوای این دروس باید از iTunes استفاده کنید .
  5. طرح OCW دانشگاه Tufts: دانشگاه Tufts بر اساس طرح OCW اقدام به انتشار محتوای کامل دروس برخی از رشته‌های خود نموده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دروس حوزه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی این دانشگاه اشاره نمود .
  6. طرح Learning Space دانشگاه Open: دانشگاه Open واقع در انگلستان از طریق طرح LearningSpace محتوای دروس خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. دروس آنلاین این دانشگاه به خوبی طراحی شده و موضوعات متنوعی را در سطوح مختلف (از مبتدی تا پیشرفته) ارائه می‌کنند .
  7. طرح OCW جانز هاپکینز : جانز هاپکینز یکی از دانشگاه‌های پزشکی معتبر در آمریکاست که منتخبی از دروس خود را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد .

سه سایت رایگان برای دسترسی آنلاین به فیلم‌های دروس دانشگاهی

دانشگاه‌های زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که امکان دسترسی رایگان آنلاین به دروس خود (در قالب منابع صوتی، تصویری و متنی) را فراهم کرده‌اند که پیشتر در همین وبلاگ در مطلبی که بسیار مورد توجه خوانندگان قرار گرفت .ادامه دارد ……

اگر شما هم مثل من حوصله‌ی کاوش در تک‌تک این دانشگاه‌ها و یافتن دروس مورد نیاز خود را ندارید، پیشنهاد می‌کنم از سه سایت زیر برای یافتن دروس دانشگاهی مورد علاقه‌ خود (در قالب‌های صوتی، تصویری و متنی) در دانشگاه‌های سرتاسر جهان استفاده کنید :

۱ - Academic Earth:

این سایت دارای ظاهری زیبا و مناسب بوده و غالباً مواد درسی بسیار خوبی را از دانشگاه‌های بزرگ جهان ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید تمامی مواد درسی مربوط به یک ترم کامل از یک دانشگاه معتبر را هم در آن بیابید. با استفاده از این سایت می‌توانید بطور مجازی در همه دانشگاه‌های بزرگ جهان به دانش‌اندوزی بپردازید. شاید تنها چیزی که از یک دانشگاه واقعی کمتر دارد، این است که مدرکی به شما نمی‌دهد .
این سایت، فیلم‌های ارائه دروس از دانشگاه‌های سطح بالایی مثل برکلی، کلمبیا، هاروارد، MIT ، مریلند، استنفورد، میشیگان، NYU ، اکسفورد، پرینستون، UCLA ، Yale و را یکجا و با طبقه‌بندی‌های مختلف از قبیل طبقه‌بندی موضوعی، دانشگاهی، طبقه‌بندی بر اساس اساتید و غیره، به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمناً قابلیت جستجو نیز وجود دارد .

۲ - DegreeDirectory:

هدف این سایت گردآوری دروس مختلفی است که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. فقط کافی است که موضوع یا دانشگاه مورد علاقه خود را در این سایت جستجو کنید تا دانشگاه‌هایی عالی از نقاط مختلف جهان که دروس مربوطه را ارائه می‌دهند در اختیار شما قرار داده شود .

۳ - LectureFox:

این سایت نیز برخی منابع را فهرست کرده اما نسبت به دو سایت قبلی محدودتر است .

 



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44