ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

شهرداری ها مطابق با ماده 55 قانون شهرداری ها اجازه ورود به ساختمان و رفع عیب یا تعطیلی کار را دارند
بلدیه| مهدی روانشادنیا با اشاره به بازرسی هایی که از گودها در حین گودبرداری صورت گرفته است ، تصریح کرد: تعداد حوادث ناشی از ریزش گود نسبت به سال 91 کاهش یافته است البته این حوادث همچنان وجود دارد و همه ما به سهم خود در بروز آن وظیفه داریم اما ساماندهی آن به سازمان های متعددی مرتبط است .
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران عنوان کرد: از سال 1380 تا سال 1391 آمار کشته شدگان ناشی از کار  سه برابر افزایش یافت و سهم صنعت ساختمان از این آمار حدود 50 درصد بوده است امااز سال 1391 به بعد این آمار رو به کاهش بوده است .
وی با بیان اینکه در حوزه حقوق مهندسی چه در بحث آموزش و چه در پیاده سازی و بررسی  با ضعف های جدی مواجه هستیم ، تصریح کرد:تا سال 1391 تعداد ریزش های گودهایی که منجر به آسیب به ساختمان های اطراف یا فوت و جرح می شد افزایشی بود اما به تدریج کاهش داشته است .
روانشادنیا خاطرنشان کرد: دانشگاهها مسئولیت اموزش را برعهده دارند و باید حوزه حقوق مهندسی را به آموزشهایی که به دانشجویان مهندسی ساختمان دارند اضافه کنند .
وی گفت: هر فردی که حرفه مند شناخته می شود زمانی که صلاحیت کار در آن حرفه را پیدا می کند دارای چهار مسئولیت حقوقی ،کیفری ،انتظامی و اخلاقی است که متاسفانه در آموزش فارغ التحصیلان در هر حرفه ای ضعیف عمل کرده ایم و خروجی آن این است که بهره بردار که مردم هستند از حقوق خود کمتر اطلاع دارند و موضوعاتی مانند فرآیند طولانی دادرسی نیز این موضوع را تشدید کرده است .
روانشاد نیا هر فردی که به هر دلیل از محاکم قضایی کشور خواسته ای دارد به دلیل ضعف پروسه دادرسی های حقوقی با مشکلات متعدد مواجه می شود ، عنوان کرد: در مورد حرفه مهندسی نیز باید گفت براساس تحقیقی که دردنیا و 30 کشور دنیا صورت گرفته است مهندسان فارغ التحصیل با چند حوزه جامعه شناسی ،محیط زیست و حقوق مهندسی آشنایی کافی ندارند .


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44