ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.13 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سخنرانی کلیدی دکتر مهدی روانشادنیا در دومین کنگره ملی مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی با عنوان: انتظار از یک مهندس قرن بیست و یکم چیست؟
اولین کنگره ملی مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال 1393 با همت اساتید و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور و با حمایت و استقبال بی نظیر دستگاه های اجرایی ملی و استانی در شهر گرگان برگزار گردید. تلاش در جهت هم افزایی دانش مهندسی عمران و نوآوری در فنون نوین ساخت پروژه های عمرانی کشور ، از مهمترین اهداف و دستاوردهای این کنگره بوده است. پس از برگزاری اولین کنگره و به پیشنهاد مدیران محترم کل دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی حامی برگزاری کنگره ، دبیرخانه دائمی کنگره در شهر گرگان برپا شد که این دبیرخانه در طول سال به صورت دائمی در حال فعالیت بوده و با هماهنگی و تحت نظارت دستگاه های اجرایی حامی به فعالیت می پردازد. مجموعه برگزارکننده دومین کنگره ملی مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی امیدوار است تا ضمن حصول دستاوردهای نوینی در عرصه مهندسی عمران ، همچون اولین کنگره یکی از خاص ترین و با کیفیت ترین گردهمایی های در سطح ملی را با همکاری پژوهشگران و اساتید عزیز سراسر کشور برگزار نماید
در این کنفرانس که 7 خرداد 1394 برگزار می شود سخنرانی کلیدی جناب آقای دکتر مهدی روانشادنیا ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران با عنوان زیر ارائه می شود:
انتظار از یک مهندس قرن بیست و یکم چیست؟
http://nccp.ir/fa/news.php?rid=18
همچنین پیام آقای مهندس ترکان به این کنگره بدین شرح است:

همکاران گرامی ، بسیارخرسندم که جمعی از فرهیختگان کشور در راستای دفاع از سرمایه های ملی ، به برگزاری و شرکت در چنین کنگره هایی اقدام نموده اند. مهندسان توانمند و با تجربه ، در تبدیل سرمایه ها به ثروت پایدار نقش وسیع و موثری ایفا می کنند و حق مطلب این است که تحلیلی عمیق و دقیق نسبت به فرآیند ساخت و ساز ، به ویژه در بخش دولتی داشته باشند. یقینا سخنرانان و صاحبان مقاله در آن کنگره ، از زوایایی مختلف به بحث و بررسی پروژه های عمرانی خواهند پرداخت ، اما بیان چند جمله را من باب تاکید و یادآوری ضروری می دانم :

  • · بودجه های عمرانی دولت جوابگوی نیازهای عمران کشور نیست.
  • · شروع پروژه های عمرانی بدون هدف ، بدون مطالعه و بدون برنامه زمان بندی و اعتبار لازم و عموما به دور از منطق و خردورزی است.
  • · طولانی شدن زمان انجام پروژه ها که گاهی به دو دهه انجامیده است ، در شأن مردم شریف ایران نیست.
  • · مدیریت و انجام پروژه ها فقط باید توسط صاحبان صلاحیت حرفه ای صورت پذیرد ، حال آنکه بسیاری از دستگاه ها از این صلاحیت برخوردار نیستند.

در خاتمه به عنوان یک مهندس ایرانی به همه صاحبان صلاحیت حرفه ای ، درود می فرستم و موفقیت شما عزیزان و سربلندی این سرزمین را آرزومندم.

اکبر ترکان

مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور




آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 43