ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
صنعتی سازی ساختمان ضروری است
اکبر ترکان در سومین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان با تاکید بر لزوم شناخت تحولات انقلاب صنعتی به عنوان دروازه ورود به تحول، گفت: موفقیت ما در عبور جامعه از روش های سنتی به روش های صنعتی است.

اکبر ترکان در سومین همایش ملی فناوری های صنعت ساختمان در مشهد مقدس با بیان این مطلب افزود :درک درست از صنعتی سازی وواردشدن به عصر فراصنعتی از ضرورت ها می باشد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ورود به بحث هوشمند سازی درساختمان نیازمند ورود به بحث هوشمند سازی درسازه ها است که تغییر رفتار سازه قابل نظارت و قابل رسیدگی باشد.همچنین در مباحث نگهداری انرژی، سرمایش وگرمایش باید هوشمند سازی صورت گیرد.

مهندس ترکان همچنان افزود: امروزه با ورود تکنولوژی های جدید و فناوری های دیجیتال ضمن گذر از صنعتی سازی در حال ورود به فضای فرا صنعتی هستیم وباید این فناوریها نیز درحوزه فناوری های نوین استفاده شود.

وی اظهار داشت : آنچه به آن اتقلاب صنعتی می گویند در سال 1780 میلادی شروع شده و عصر صنعتی سازی دوره ای 200 ساله دارد و در اروپا در چهار دوره 50 ساله تعریف می شود که این دوره شناخت اتفاقات اجتماعی از سبک زندگی را در پی داشته است.

وی در ادامه اذعان داشت : تحولاتی که جامعه اروپا در عصر صنعتی سازی خود تجربه کرد باعث پیدایش جنگ اول و دوم جهانی وفریادهای ویکتور هوگودردفاع از جامعه بینوایان شد . اما در ایران این تحولات با انقلاب مشروطیت خودنمایی کرد که همان تجربه ناشی از صنعتی سازی است.

مهندس ترکان در ادامه افزود : وقتی از انبوه سازی صحبت به میان می آید نباید به روش سنتی کار کرد و صرفاً تعداد واحد را افزایش داد و این موضوعی است که مسکن مهر را تجربه ای از عدم درک صحیح از تحول عصر صنعتی عنوان می کنند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44