ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
جزای نقدی 5 میلیونی تا 50 میلیونی برای تخلفات ساختمانی مهندسان
عبدالکریم حسین زاده اظهار داشت: بررسی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران پایان یافته است اما دو ماده مراعا شده بود که مواد مذکور نیز در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در قانون نظام مهندسی برای متخلفان از مواد 32 و 34 جزای نقدی از 10 هزار تومان تا 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است و پس از مراعا شدن ماده 40 این قانون، کارگروه مربوطه برای جزای نقدی متخلفان مبلغ 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان را پیشنهاد داد.

حسین زاده تصریح کرد: اما در بررسی های صورت گرفته در کمیسیون عمران مقرر شد که بابت تخلفات ساختمانی 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس خاطرنشان کرد: البته این جزای نقدی به غیر از میزان خسارتی است که باید توسط متخلفان پرداخت شود.

حسین زاده با اشاره به بررسی ماده 39 قانون نظام مهندسی در کارگروه مربوطه گفت: طبق این ماده سازمان نظام مهندسی مبلغی را از بابت ساخت و سازها و پروژه های عمرانی دریافت می کند که در ظاهر این ارقام کم است اما به دلیل بالا بودن حجم ساخت و سازها و پروژه های عمرانی، در مجموع رقم بسیار بالایی می شود.

وی در ادامه افزود: سالانه حدود 260 میلیون مترمربع ساخت و ساز در کشور انجام می شود و حجم پروژه های عمرانی هم بسیار بالا است و دو در هزار و یک در هزار این حجم ساخت و ساز و پروژه های عمرانی رقم هنگفتی است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طبق قانون وجوه دریافت شده باید صرف انجام مطالعات و تدوين مقررات ملي ساختمان، امور كنترل ساختمان و ترويج و توسعه و اعتلاي نظام مهندسي و غیره شود، اظهار داشت: اصلا مشخص نیست که این وجوه کجا و به چه شکل هزینه شده است و از همین رو اعضای کمیسیون عمران مجلس تقاضای حذف این ماده را کردند که در نهایت این موضوع به تصویب رسید.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44