ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.19 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کتاب آئین نامه ایمنی عملیات تخریب سازه ها منتشر شد.

کتاب آئین نامه ایمنی عملیات تخریب سازه ها منتشر شد.

کتاب آئین نامه ایمنی عملیات تخریب سازه ها، ترجمه دکتر مهدی روانشادنیا و مهندس میلاد فولادی توسط انتشارات سیمای دانش منتشر شد.

این کتاب ترجمه یکی از جدیدترین ویرایش های مربوط به این حوزه در سال 2013 محسوب می شود و به منظور کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از عملیات تخریب ساختمان ها و مدیریت ریسک های موجود در عملیات تخریب می تواند مورد بهره برداری علاقه مندان و مسئولین اجرایی کشور قرار گیرد.

مترجمان در مقدمه کتاب آورده اند:

از سال 1387 تا پایان سال 91 به طور متوسط سالیانه 250ساختمان در کشور بر اثر تخریب غیر اصولی یا گودبرداری نا ایمن مورد ریزش قرار گرفته است، که به طور میانگین هر سال در این حوادث بیش از 25 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از صد نفر دچار صدمات جزئی یا نقص عضو شده اند.

این در حالی است که حوادث در جهان را براساس ضریب شیوع به ازای هر یکصد هزار کارگر می‌سنجند و این ضریب به طور متوسط در جهان به ازای یکصد هزار کارگر برابر 10.7 نفر است ولیکن در ایران بر اساس آمارهای سازمان تامین اجتماعی این ضریب به ازای یکصد هزار کارگر در سال 1391 برابر 178 نفر است و این یعنی فاصله ای بیش از 16 برابر با متوسط جهانی.

آمارهای فوق نشان می دهد که حوادث ناشی از كار در ساختمان سازی های ایران نسبت به متوسط جهانی بسیار بالاتر است كه بیانگر لزوم تدوین برنامه های پیشگیرانه، صرف هزینه از سوی نهادهای مربوطه و آموزش به كارفرمایان در اینگونه پروژه ها است .

این کتاب مشتمل بر 6 فصل با عناوین : فصل اول کلیات، فصل دوم فرایند مدیریت ریسک، فصل سوم برنامه ریزی عملیات تخریب، فصل چهارم کنترل ریسک ها در عملیات تخریب، فصل پنجم روشهای تخریب ، فصل ششم تخریب سازه های خاص می باشد و سه پیوست با عناوین: تعاریف و واژگان، برنامه ریزی تخریب و بررسی ملاحظات مهندسی در انتهای کتاب گنجانده شده است.

به گفته مترجمان، در انتخاب و ترجمه این استاندارد، رعایت حق ترجمه و حفظ امانتداری مد نظر بوده است. برای استفاده بهتر، در پیوست الف کتاب با آوردن فرهنگ واژگان سعی شده امکان یافتن کلید واژه ها برای علاقمندان به پژوهشهای بیشتر فراهم گردد.

علاقمندان، جهت تهیه کتاب می توانند به انتشارات سیمای دانش، عصر دانش، یا آذر یا وبسایت انتشارات سیمای دانش مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ravanshadnia.com  رجوع کنند.

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45