ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.13 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ارزش تفاهم نامه های پسابرجام 30 تا 40 میلیارد دلار
وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در چهلمین سالگرد تاسیس صندوق اوپک وارد اتریش شده از تصمیم دولت برای استفاده از ظرفیت‌های پسابرجام در جهت افزایش سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران خبر داد.
به گزارش اقتصادنیوز، علی طیب‌نیا روز چهارشنبه برای شرکت در نشست یکصد و شصت و نهم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین حضور در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس صندوق این سازمان وارد وین پایتخت اتریش شد.

وی در این نشست از رایزنی با کشورهای مختلف برای جذب سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد. گزیده برخی از سخنان وی را در جدول زیر می‌بینید.

گزیده سخنان وزیر اقتصاد در سفر به وین
EGHTESADNEWS.COM

تصمیم جدی دولت این است که از فرصت جدیدی که بعد از پسا فرجام فراهم شده است استفاده کند، البته نه در جهت افزایش واردات بلکه در جهت سرمایه گذاری بیشتر و تولید بیشتر.

توافقات خوبی با کشورهای مختلف در این خصوص به ویژه تامین مالی طرح و پروژه های مختلف ایران داشتیم که در برخی از این موارد از مرحله موافقتنامه اولیه عبور کرده و به مرحله شرایط و ضوابط تامین اعتبار رسیده ایم.

برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها هم برای تامین مالی به بانک‌های مربوطه در کشورهای طرف قرارداد ما معرفی شده است و داریم به مرحله امضای قرارداد تجاری با این کشورها نزدیک می شویم.

با کشورهای مختلف موافقت نامه هایی را امضاء کرده ایم که ارزش مجموع آنها بین 30 تا 40 میلیارد دلار ارزیابی می شود.

فرایند تامین مالی به طور طبیعی زمان‌بر است و همچنین مراحل و مذاکراتی را باید بگذراند و شرایط تامین مالی مشخص شود. همینطور توجیه فنی‌، مالی و اقتصادی پروژه‌ها باید بررسی شود. خوشبختانه این مراحل به سرعت طی می‌شود و به مرحله تامین مالی نهایی نزدیک می‌شویم.

تاکنون با ژاپن، چین، کره جنوبی، ایتالیا، اتریش، آلمان و کشورهای متعدد مذاکرات متعددی داشتیم و این گفتگوها در حال پیشرفت هستند و در مجموعه شرایط قراردادهای ما با آنها مشخص شده است و پروژه هایی درحوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی را نیز به آنها معرفی کرده ایم و در حال نهایی کردن آنها هستیم.

ما مسائل دوجانبه را با وزرای اتریش دنبال خواهیم کرد و عمده مساله ما نیز تامین مالی طرح ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران است. همینطور با وزیر اقتصاد و وزیر مالی اتریش مذاکراتی خواهیم داشت و با مدیر عامل بانک صادرات و واردات اتریش در



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 43