ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کاربرد رایانه در مهندسی

ساختمان هوشمند سازه ای امن تر
کارشناسان می گویند که مهمترین دلیل استفاده از سیستم های ساختمان هوشمند تامین امنیت ساختمان است.

سیاوش احمدی مدیر پروژه هتل هوشمند شرکت فناپ در پنل آموزشی ساختمان هوشمند اظهار داشت: ساختمان هوشمند ساختمانی مجهز به زیرساختهای ارتباطی قوی است که به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق می دهد. همچنین ساکنین این ساختمان می توانند با استفاده موثرتری از منابع موجود، امنیت و آرامش خود را افزایش دهند.

وی سیستم 'BMS ' را یکی از ارکان ایجاد ساختمان هوشمند عنوان کرد و گفت: 'BMS ' سیستمی است که با اجزای خودکنترل، نمایش خروجی های مناسب را برای کاربر امکان پذیر می کند و کنترلرها، حسگرها و عملگرها از اجزای این سیستم هستند.

وی گفت: براساس یک نظر سنجی بین المللی 90 درصد از مردم امنیت، 78 درصد کاهش مصرف انرژی و 64 درصد از شرکت کنندگان نیز ساده شدن سبک زندگی را از مهم ترین دلایل استفاده از سیستم ساختمان هوشمند می دانند.

وی سناریوهای گوناگونی را برای خانه هوشمند متصور دانست و افزود: برای مثال پرده های برقی با طلوع وغروب خورشید، به طور اتوماتیک باز و بسته می شوند و یا فراتر از آن، برای زمان های مختلف سال، می توان پرده ها را به گونه ای برنامه ریزی کرد که از آفتاب داغ تابستان در امان باشید.

احمدی در توضیح این امکانات گفت: زمانیکه در حال خروج از منزل هستید با فشردن یک دکمه، سیستم امنیتی فعال، لامپهای مورد نظر خاموش، سیستم تنظیم دما و دیگر تجهیزات برق مانند اتو، بخاری برقی، تلویزیون و دیگر لوازم خانگی خاموش می شوند. بنا براین لازم نیست در زمان خروج از منزل تک تک موارد یادشده را کنترل کنید.

احمدی با اشاره به تحولات ساختمان هوشمند در آینده نزدیک افزود: ساختمان هوشمند در آینده ای نزدیک ساختمانی کاملا خودکار و متصل خواهد بود که امکان کنترل فعالیت های آن از راه دور وجود دارد و ساختمان متصل، ساختمانی است که همه یا برخی لوازم آن، از طریق یک برنامه موبایل با صاحب خود در ارتباط باشد و کاربر بتواند آن را مدیریت کند. وی گفت: در آینده ساختمان هوشمند به « اینترنت اشیاء» تبدیل می شود که می توان از راه دور همه چیز شامل روشنایی، قفل درها و دیگر اجزا را کنترل کرد.



آرشيو مطالب...


محمدرضا : با عرض سلام و خسته نباشید ممنون از شما استاد عزیز مطلبتون دقیقا با تصورات بنده جور بووووده همین سیستم هوشمند ساختمان
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48