ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کاربرد رایانه در مهندسی

با کاربرد GPS میلیونها دلار از جلوگیری از سو استفاده ها در چین صرفه جویی شد
ببه نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان صنوف حزب کمونیست چین به عنوان یکی از برنامه‌های سرکوب بی‌بندوباری و فساد مسئولان دولتی در این کشور اقدام به این عمل کرده است. هیئت مرکزی نظارت بر تخلفات اداری چین اعلام کرده است که در این کشور ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی دولتی برای کاربردهای شخصی استفاده می‌شوند. این هیئت همچنین پیشنهاد کرده است که وزارتخانه‌ها و ادارات، جزئیات هزینه‌های خودروهای خود را به تفصیل ارائه دهند.

شهر «گوانگژو» نیز در سال ۲۰۱۱ میلادی طرح مشابهی را با استفاده از ماهواره‌های ردیاب GPS بکار گرفته و به دنبال این طرح تا کنون سالانه ۶.۸۷ میلیون دلار در هزینه‌های این شهر صرفه‌جویی شده است.

سازمان دیده‌بان صنوف و حزب کمونیست چین همچنین اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات محرمانه‌ای را درباره مقامات دولتی که در مراسم یک جشن‌ «روز ملی» در هفته گذشته از بودجه‌های هنگفت دولتی استفاده‌ کرده‌اند، آغاز کند.

به گزارش ا، در ایران نیز، علیرغم صدور بخشنامه های دولتی مبنی بر ممنوعیت استفاده شخصی از خودروهای دولتی، به دلیل برخی بی توجهی ها در سال های اخیر قبح استفاده از خودروهای دولتی برای انجام کارهای شخصی شکسته شده و کار به جایی رسیده که کارکنان برخی دستگاهها حتی برای شرکت در مجالس ختم و عروسی یا تفریح و تفرج خانوادگی از ماشین های دولتی استفاده می کنند

انتظار می رود مسئولان با اتخاذ تدابیر مناسب و بهره گیری از تجربیات دیگر کشورها در امر مبارزه با فساد از گسترش این پدیده که نوعی استفاده غیر شرعی از اموال بیت المال می باشد اهتمام ورزند.
نقل از الف

آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49