ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

گفتگو در مورد نوسازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

گفتگو در مورد نوسازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

دکتر مهدی روانشادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار اعتدال، اظهار داشت:این روزها چنان بازار دفاع از احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرم است، که کمتر کسی به صورت کارشناسی به ساختار این سازمان، دلایل تغییرات آن در طول زمان و راهکارهای بهبود آن می پردازد. در آستانه شکل گیری دولت آقای دکتر روحانی، مجلس محترم فوریت طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری را تصویب کرد و پس از تشکیل دولت، صحبت از شکل گیری 100 روزه این سازمان شده است .

این استادیار دانشگاه در ادامه افزود:  به هر حال پس از 6 سال از انحلال سازمان، دولت جدید مصمم به راه اندازی آن شده است. اکنون این فرصت فراهم شده تا سازمانی جدید با ساختاری به روز و کارآمد تشکیل شود. ساختار این سازمان سالیان سال از مشکلات اساسی رنج برده و نیازمند تغییر و تحول بنیادین بوده است .

وی در ادامه با نگاه به تاریخچه تحولات مهم سازمان، خاطر نشان کرد:  اگرچه گذشته نهاد برنامه ریزی در ایران به زمان تشکیل سازمان برنامه محدود نمی‌شود، لیکن میتوان مبدأ برنامه ریزی سازمان یافته را به سال 1327، همزمان با تشکیل دفتر برنامه و تدوین اولین برنامه توسعه کشور مرتبط دانست . در 65 سال گذشته، تشکیلات برنامه ریزی کشور تحولات عمده ای را پشت سر گذاشته که مهمترین آنها را میتوان در چنین عنوان کرد :

 

ادامه مطلب در لینک زیر:

گفتگو در مورد سازمان مدیریت و برنامه ریزی

 



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48