ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

در زیر پوست بازار مسکن تقاضا نهفته است

روانشادنیا کارشناس مسکن گفت: در زیر پوست بازار مسکن تقاضا نهفته است با تقویت توان خرید مردم تقاضای موثر افزایش یافته و بازار مسکن رونق خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 "مهدی روانشادنیا" کارشناس مسکن در گفتگو با ۱۸:۳۰ با بیان اینکه کشور ما سالانه یک میلیون واحد مسکونی بصورت بالقوه نیاز دارد گفت: درحال حاضر ۵۰۰ هزار واحد‌های شهری و روستایی درسال تولید می‌شود. با تناسب عرضه و تقاضا بازار مسکن به ثبات می‌رسد.
روانشاد نیا گفت: با افزایش توان خرید خانوار دوباره بازار مسکن رونق معقولی خواهد یافت.
او به سه جنبه مختلف عرضه و تقاضای مسکن اشاره کرد و افزود: جنبه فنی و مهندسی کشور توان بالایی دارد و کمبودی حس نمی شود. حتی می توان این توان را به کشورهای دیگر صادر کرد.
مهدی روانشادنیا گفت: بحث تامین مالی جنبه دوم است. 
او به نقش بانک ها و بخش خصوصی در تامین سرمایه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: این جنبه سال ها است که با داشتن مقررات مختلف فعال نشده است.
وی قسم سوم را گذران نامناسب روند بروکراسی مجوزها و پروانه های ساخت و ساز نامید.
"اقبال شاکری" عضو کمیسیون عمران مجلس هم گفت: فردا(چهارشنبه) شورای عالی مسکن برای اولین بار با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد و امیدواریم تولید یک میلیون مسکن در سال محقق شود.

شاکری در خصوص گسترش صنعتی سازی مسکن گفت: وزارت راه شهر سازی این قابلیت را دارد که بخش صنعتی سازی مسکن را گسترش دهد و از توانایی های داخلی استفاده کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس مهمترین مشکل ساخت و ساز مسکن را تامین سرمایه و حمایت های مالی عنوان کرد.
او گفت: دولیت باید نقش تسهیل گری و مدیریتی در تولید مسکن کشور را بر عهده داشته باشد.
"ایرج رهبر" نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان هم در بحث صنعتی سازی مسکن وارد شد و از شروع بکار ساخت مسکن بصورت صنعتی در شهرک پردیس در ده سال گذشته گفت.
نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان افزود: سیستم‌های متفاوتی از ۱۰ سال گذشته در این شهرک آغاز شده است، اما با ایجاد وقفه ایت صنعت با مشکلاتی مواجه شد.
او برای ساخت و ساز جدید در قالب انبوه سازی صنعتی اعلام آمادگی کرد.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48