ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

گزارش سومین کنفرانس مدلسازی اطلاعات ساختمان

سومین دوره از کنفرانس بین‌المللی مدلسازی اطلاعات ساخت با محوریت “توسعه اسناد ملی و بالادستی در زمینه BIM” در تاریخ ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهر ۱۳۹۹ برگزار شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا این دوره از کنفرانس به صورت آنلاین برگزار شد و خوشبختانه همچون ادوار قبل مورد استقبال گسترده مخاطبین این حوزه قرار گرفت. پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید داخلی و بین‌المللی، بیان تجربیات پیاده‌سازی BIM در پروژه‌های مختلف، ارائه مقالات علمی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کنفرانس بود.

در این دوره از کنفرانس، برنامه‌هایی شامل ۱۶ سخنرانی کلیدی، ۲ میزگرد تخصصی، ۱۶ کارگاه آموزشی و ارائه ۱۲ مقاله پژوهشی به صورت شفاهی، ۱۶ مقاله به صورت پوستری به صورت همزمان در دو رویداد آنلاین برای علاقه‌مندان محترم برگزار گردید.

در روز نخست کنفرانس، برنامه افتتاحیه در رویداد یک با خوش‌آمدگویی و معرفی برنامه‌های کنفرانس از جانب دکتر مجتبی عزیزی به‌ عنوان مدیر کنفرانس آغاز شد و با سخنرانی کلیدی جناب آقایان دکتر مسعود شفیعی (رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران)، دکتر حسین تقدس (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و دکتر مجتبی مغربی (عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد) ادامه پیدا کرد.


در ادامه برنامه‌های روز نخست در رویداد یک، دو سخنرانی کلیدی از جانب دکتر سعید بنی‌هاشمی و خانم دکتر پریسا نیکخو و دو کارگاه آموزشی توسط آقای دکتر محمدرضا علویپور و آقای مهندس آرمین خواجه بحری ارائه گردید و همزمان در رویداد دوم کنفرانس میز گردد تخصصی در صنعت نفت، گاز پتروشیمی با موضوع «بررسی وضعیت و ظرفیت‌های موجود در رابطه با دیجیتال سازی اطلاعات ساخت در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی» برگزار شد و در انتها ۴ مقاله پژوهشی ارائه گردید.


برنامه روز دوم نیز مشابه روز اول اجرا شد. سخنرانان این روز، دکتر علی رستمی، دکتر Ioannis Brilakis، دکتر حمیدرضا عباسیان، دکتر وحید شاه حسینی، دکتر غزال راهب، مهندس میرعلی خادم موسوی، مهندس صالح دشتی، مهندس حسین خراشادیزاده، مهندس سعید دهقانی و مهندس سجاد جعفریان بودند. سخنرانی‌ها همزمان در دو رویداد موازی آنلاین انجام شد و شرکت کنندگان با استفاده از بخش Q&A به پرسش سوالات خود و دریافت پاسخ سخنران پرداختند. همچنین برگزاری میز گردد تخصصی در صنعت راه سازی با موضوع «بررسی ظرفیت‌های بومی‌سازی فن آوری‌های نوین در راه‌سازی کشور به کمک سیستم کنترل خودکار ماشین (Machine Control System)» با حضور فعالان این حوزه و ارائه ۴ مقاله پژوهشی از دیگر برنامه‌های این روز بود.


و در روز پایانی سخنرانی جناب آقایان دکتر فرزاد پور رحیمیان، دکتر سید وحید فقیهی، دکتر دکتر مهدی روانشادنیا، دکتر Enrico Maggi، دکتر Richard Laing، دکتر محمدرضا ذاکر، دکتر عصمت اله نورزایی، مهندس قایم آریانی، مهندس نجمه بی تعب و مهندس جواد حمیدی ارائه گردید. سرانجام در اختتامیه کنفرانس آقای دکتر اقبال شاکری، دبیر کنفرانس ضمن تشکر از استقبال گسترده شرکت کنندگان و متخصصان، خاطرنشان فرمودند که با استفاده از فناوری BIM، می‌توان روی خط زمان‌بندی پروژه‌ها حرکت نمود و در پایان به این موضوع اشاره کردند که شایسته است نظام فنی و اجرایی کشور، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی به‌کمک یکدیگر، به یک اصول و مبانی دقیق از این فناوری برسند. از دیگر برنامه‌های مهم مراسم پایانی معرفی چهارمین جشنواره نشان تعالی BIM ایران توسط آقای دکتر فرهاد سعیدی مدیر برگزاری جشنواره بود که از برگزاری آن در سال آینده و همزمان با دور بعدی کنفرانس خبر داد. همچنین همزمان در رویداد دو کنفرانس، ۴ مقاله پژوهشی دیگر ارائه گشت.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48