ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
علم مهندسی عمران

طرح ملی کاداستر
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز دوشنبه 19 خرداد، در بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌هاي آذربايجان  گفت: در سال‌جاری خود را آماده کرده‌ایم که در یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی تخصیص دهیم که طرح کاداستر یکی از آن‌هاست. همچنين بخش زیادی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به طرح تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: وعده رییس جمهوری درباره احیای دریاچه ارومیه، به خوبی پیگیری شد و افزایش ۲۶ سانتی متری تراز دریاچه و همچنین وسعت آن، نشان از موفقیت طرح‌های احیا بوده است.با اجرای این طرح‌ها، دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون ارزش طرح‌های احیای آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
نوبخت با تاکید بر این‌که در کنار طرح‌های احیا، در خصوص راه آهن میانه به تبریز نیز پیگیری‌های مستمری از سوی استانداری آذربایجان شرقی انجام شد و ۱۳۲ کیلومتر از این خط ریلی در حد فاصل میانه تا بستان آباد افتتاح شد؛ گفت: در سال‌جاری هم تلاش خواهیم کرد راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.
وی با بیان این‌که در اعتبارات مربوط به سفر نخست ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد و متعهد هستیم که کار را دنبال کنیم، گفت: از اولویت‌های ماست که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص و پرداخت شود. رییس سازمان برنامه و بودجه از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب و برخی طرح‌ها در تبریز بازديد كرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌های مختلفی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و میتوانیم بگوئیم امسال بخش بزرگی از این طرح‌ها پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: افزایش ۲۶ سانتی متری تراز و حدود یکهزار و ۸۹ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت این طرح ها در راستای احیای دریاچه ارومیه است .می توان گفت با اجرای این طرح های دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش طرح های احیای دریاچه ارومیه است.امسال تلاش میکنیم راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.
وی همچنین در مورد وضعیت اعتبارات آخرین سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: همان طور که در اعتبارات مربوط به سفر نخست بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد، خود را متعهد میدانیم که دنبال کار را بگیریم. جز اولویت های سازمان برنامه و بودجه این است که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری تخصیص یافته و پرداخت شود.

كاداستر از نگاه عباس بشيري حقوق دان و نويسنده كتاب هاي حقوق كاربردي


کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات.مربوط به قطعه زمینی است که مشخصه های زمینی مانند.اندازه.کاربری.مشخصات رقومی.ثبتی .حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است
عباس بشيري در اين زمينه مي گويد: این مجموعه عملیات کاداستري(بند دوم ماده یک قانون جامع کاداستر1393)فعالیتهای مرتبط با کاداستر است که شامل تهیه نقشه بااستفاده از عکس ها تصاویر زمینی.دریای.هوایی.ماهواره ای.تبدیل رقومی عکسها  و تصاویر.عملیات زمین ی نقشه برداری.ویرایش و تکمیل نقشه های زمینی وتطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک واضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی  حقوقی و توصیف و کنترل نهایی وبه روز رسانی آن میباشد.
عبارت نقشه حدنگار وکاداستري.سند مالکیت کاداستر .ثبت سند مالکیتی است که دارای اطلاعات ی ازجمله.نشانی ملک.کدپستی.کد ملی.تصویر نقشه کاداستر .درج مختصات جغرافیایی .درج موقعیت نقشه درمحل.درج شماره جام.درج بارکدامنيتي.الصاق هولوگرام امنیتی.همه این مسائل برای انواع اراضی واب براساس روشهای ونقشه برداری ماهواره‌ی هوایی.زمینی میباشد.

نظام جامع اطلاعات املاک وحدنگارکاداستر کشوروسامانه اطلاعات رایانه ای مکان محوری است که کلیه اطلاعات حدنگاري ازجمله اطلاعات نقشه ها واسنادمالکيت خانوار وسايراطلاعات ثبتی .حقوقی.توصیفی.کلیه املاک و اراضی منابع ملی.موات ساحلی مستحدثه .خالصه موات.بائر دایر مناطق آزاد شهرکهای صنعتی.کشت موقت زراعی و....سايرعرصه های طبیعی کشور کوه.دره رودخانه درآن ثبت میشود.
دراین نظام جامع که ظرف پنج سال ازتصويب قانون  1393بايد در کشور ايران اجرایی شود ثبت آنی.سریع و الکترونیک گردد دسترسي به بانک اطلاعات املاک برای سردفتران و سازمانها آن لاین میباشد.
اطلاعات مربوط به پلاک بخش ثبتی ملک آدرس دقیق پستی.شناسه ملی ادرس دقیق پستی اقامتگاه یا محل سکونت آنها مشخصات فردی انتقال دهندگان گیرندگان ملک میباشد


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48