ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل

سهم ترافیکی فضای اختصاصی مُدهای حمل‌ونقل در شهرها

سه

انتخاب این‌که فضای محدود شهری به چه نوع حمل و نقلی اختصاص پیدا کند، ترافیک شهر را متاثر از خود خواهد ساخت.

تین نیوز

انتخاب این‌که فضای محدود شهری به چه نوع حمل و نقلی اختصاص پیدا کند، ترافیک شهر را متاثر از خود خواهد ساخت.

  مقایسه‌ای سرانگشتی از جمعیت عبوری برای چهار نوع مسیر مختلف حمل و نقل در یک فضای ثابت نشان می‌دهد که اختصاص فضا به مدهای مختلف حمل و نقل، تاثیر زیادی بر کاهش یا افزایش ترافیک در شهری مانند تهران دارد، انتخاب مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر تردد خودروها، فضای کافی برای پیاده راه‌ها مسیر اختصاص داده به حمل و نقل ریلی چنان‌چه با توجه به اصول اساسی حمل و نقل باشد شهری ایمن و عاری از تراکم خودرو و ترافیک را به همراه دارد.

انتخاب این‌که فضای محدود شهری به چه نوع حمل‌ونقلی اختصاص داده شود، می‌تواند بر میزان ترافیک شهری تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، اما براساس آمار اخذ شده در یک بررسی میدانی، حمل و نقل انبوه‌بر تندرو در بخش اتوبوسرانی از طرفداران زیادتری برخوردار است.

اما سهم علاقمندی مردم در استفاده از مدهای مختلف حمل و نقل را به ترتیب، خودرو١٦٠٠ نفر در ساعت، دوچرخه ٧٥٠٠ نفر در ساعت، پیاده‌رو٩٠٠٠ نفر در ساعت و خط_ویژه را ١٠٠٠٠ تا ٢٥٠٠٠ نفر در ساعت اعلام شده است.

بدیهی است که میزان آلودگی ناشی از عبور خودرو یا وسیله حمل و نقل عمومی به طور کلی از پیاده روی و دوچرخه سواری بیش‌تر است و همچنین استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند در کاهش میزان آلودگی هوا در محیط شهری نقشی بسزایی داشته باشد.

                                                                           *عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49