ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.5 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

دکتر روانشادنیا در شبکه خبر: برای موفقیت سیاست باززنده سازی بافت ناکارامد برای سرمایه گذاران و مردم مطلوبیت سرمایه گذاری و زندگی با کیفیت ایجاد شود

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از شبکه خبر، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در برنامه تیتر امشب، گفت: تا مشارکت مردمی رخ ندهد طرح بازآفرینی شهری موفق نخواهد شد.

عشایری با بیان این که اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع، جریان سازی و شبکه سازی برای مشارکت مردمی است افزود: صدا و سیما در این خصوص نقش بسیار مهمی می‌تواند ایفا کند و ظرفیت بزرگی برای تشویق مردم و آگاه سازی مردم برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری دارد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: طرح بازآفرینی شهری و بازسازی بافت‌های ناکارآمد ۹ بعد دارد که ۶ بعد آن غیر کالبدی و در راستای توان افزایی فرهنگی و اجتماعی مردم محله‌هاست.

عشایری گفت: فقط یک بعد از این ۹ بعد طرح، مربوط به نوسازی و بهسازی مسکن است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در این طرح در وهله اول توجه به عنصر کلیدی محله (مکانی که مورد توجه مردم و یا جایی است که مردم آنجا گردهم جمع می شوند مثل مساجد، حسینیه‌ها، پارک ها و ...) مورد توجه مجریان طرح خواهد بود.

عشایری گفت: با اعلام آغاز این طرح دولت و اعلام کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکم، میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم ظرف ۲ ماه به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

مجید کیانپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: مشوق‌های کافی برای بخش خصوصی در جهت مشارکت در طرح بازآفرینی شهری هنوز فراهم نشده است.

کیانپوز افزود: سرمایه گذار درپی ارزش افزوده مناسب برای سرمایه گذاری و کارش است و باید با مشوق های مالیاتی، کاهش عوارض شهرداری و تسهیلات ارزان و با نرخ های ۴ و ۲ درصد، از جمله تسهیلات ودیعه مسکن و ... او را به سرمایه گذاری در طرح تشویق کرد.

مهدی روانشادنیا کارشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه نیز در ارتباط تلفنی با برنامه، گفت: به رغم تاکید دولت بر بحث بازآفرینی شهری هنوز نمود واقعی آن را در بازار مسکن نمی بینیم.

این کارشناس افزود: موضوعی که بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را برای مردم مطلوب می‌کند فقط بحث تسهیلات نیست باید به موارد دیگر از جمله سرانه خدمات محله و مواردی مثل ترافیک و آلودگی هوا هم توجه کرد که بسیار بر انتخاب یک محله برای زندگی تاثیر می گذارد.

روانشادنیا گفت: دولت در این حوزه نقش چندانی ندارد و باید برای سرمایه گذاران و مردم مطلوبیت سرمایه گذاری و زندگی با کیفیت ایجاد شود تا طرح به سرانجام مناسب برسد.

این کارشناس افزود: ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت و واگذاری بدون تاخیر و به موقع آنها نیز مهم است، زیرا در گذشته تاخیر طولانی در واگذاری واحدهای بازسازی شده، موجب دلزدگی مردم شده است



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46