ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مقالات و آثار علمی

کتاب جدید دکتر روانشادنیا با عنوان راهنمای رتبه­‌بندی ساختمان­‌های سبز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به چاپ رسید

راهنمای رتبه بندی ساختمان های سبز منتشر شد

راهنمای رتبه بندی ساختمان های سبز به قلم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کتاب «راهنمای رتبه بندی ساختمان های سبز» نوشته دکتر مهدی روانشادنیا - عضو هیات علمی دانشگاه و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران - و مهندس میلاد فولادی که توسط انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منتشر شده مشتمل بر 12 فصل است که عبارتند از مقایسه سیستم های رتبه بندی ساختمان های مسکونی، مقایسه سیستم های رتبه بندی ساختمان های تجاری، انرژی اِستار برای پروژه‌های مسکونی، LEED  برای پروژه های مسکونی، راهنمای ساختمان مدل NAHB برای خانه‌ها‌ی سبز، استاندارد ملی ساختمان سبز، برنامه های مسکونی محلی و منطقه ای، برنامه های مسکونی محلی و منطقه ای، گرین گلوبس، LEED برای ساختمان های تجاری و نوساز، برنامه های تجاری محلی و منطقه ای، سیستم های سنجش بین المللی.

در انتهای کتاب نیز پیوستِ واژگان جهت تحقیقات بیشتر علاقه مندان فراهم شده است.  

این کتاب ابتدا به مرور کلی سیستمهای سنجش رایج می پردازد و سپس به مقایسه‌ی ویژگی های کلیدی مانند هزینه‌، کاربرد آسان و کارایی ساختمان می پردازد. در ادامه در بخشی از این کتاب به ساختمانهای مسکونی تک و چند خانوار و در بخش دیگر به ساختمانهای غیرمسکونی پرداخته شده است. همچنین هر سیستم سنجش از نظر جزئیاتی مانند نحوه‌ی تکامل، اهداف، ضوابط، سطوح گواهینامه، مزیت ها و کمبودها مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای هر سیستم سنجش تعدادی مطالعه‌ی موردی، که نشان دهنده‌ی انواع پروژه، ابعاد، سطوح گواهینامه و منطقه پروژه هستند، بیان شده است که میزان کاربرد سیستم سنجش مد نظر را نمایان می‌کند.

مطالعات موردی شامل تجربیات طراحان، سازندگان و مالکان می‌باشد. در این کتاب، سیستم های کمتر شناخته‌ شده‌ی ملی، محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث قرار گرفته‌اند.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند به انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مراجعه کنند.

http://news.mrud.ir/news/32840/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF





آرشيو مطالب...


سید علیرضا آل یاسین : به نام خدا سلام بدین وسیله امکان گسترش دایره معرفتی علاقه مندان به حوزه های جذاب علوم "مهندسی و مدیریت ساخت" به وسیله چاپ کتاب "راهنمای رتبه­‌بندی ساختمان‌­های سبز" توسط استاد ارجمند و پیشرو این حوزه جناب دکتر روانشادنیا را از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض مینماییم و تعمیق این علوم را در جان همه علاقه مندان و مشتاقان ارزومندیم.
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46