ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
راه و ترابری

اجرای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی بیش از ١٣ میلیارد لیتر در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی ایجاد می‌کند
میزان: مدیر پروژه طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به سهم اندک حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار گفت: میزان تجمعی بازپرداخت به سرمایه‌گذاران این طرح تا سال ١٤٠٢، حداکثر 5/ 7 میلیارد دلار در سقف تعهدات دولت یا معادل ریالی آن به نرخ رسمی اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.


پروانه غریبی با بیان اینکه طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی از طرح‌های بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه ٩٣ است، اظهار کرد: این طرح برای افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی نسبت به حمل‌و‌نقل جاده‌ای، از طریق جذب و گسترش سرمایه‌گذاری مورد نیاز و ارتقای بهره‌وری صنعت ریلی کشور، سال گذشته از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مطرح شد و به تصویب شورای اقتصاد رسید. وی با اشاره به آمار منتشر شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: میزان بار جابه‌جا شده براساس بارنامه‌های صادرشده از سوی بخش جاده‌ای در سال ٩٢، معادل ١٩١,٩٤٤ میلیارد تن کیلومتر و مسافر جابه‌جا شده ٥٦.٤٢٦ میلیارد نفر کیلومتر بوده است. غریبی ادامه داد:بر اساس این آمار، میزان حمل بار را در بخش ریلی 4/ 22 میلیارد تن کیلومتر و میزان حمل مسافر را ١٧.٤٠٩ میلیارد نفر کیلومتر نشان می‌دهد که این اعداد و ارقام بیانگر اختصاص سهم بسیار پایینی به حمل‌و‌نقل ریلی در مقایسه با حمل‌ونقل جاده‌ای، در جابه‌جایی بار و مسافر است.

اجرای طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی بیش از ١٣ میلیارد لیتر در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی ایجاد می‌کند که به تبع آن آلاینده‌های تولیدی و هزینه‌های اجتماعی ناشی از آن نیز کاهش می‌یابد. این طرح پروژه‌هایی مانند ساخت و دوخطه کردن خطوط، تجهیز ناوگان ریلی با افزودن واگن‌های باری و مسافری، ترنست و لکوموتیو را در برمی‌گیرد که با جذب سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی یا عمومی انجام می‌شود و طول مدت اجرای این طرح تا پایان سال ١٤٠٢ است.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49