ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
اصول و مقررات پیمان

امکان فک رهن از وام های مسکن
دریافت‌کنندگان تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن می‌توانند با سپرده‌گذاری ۱۱۰ درصد از میزان باقی‌مانده وام خرید مسکن، سند واحد مسکونی خود را از رهن بانک خارج کنند.

بانک مسکن اعلام کرد دریافت‌کنندگان وام خرید مسکن می‌توانند در قالب طرح «رها» این بانک سند واحد مسکونی وام‌دار را از رهن بانک خارج کنند.

در این طرح (رها) افراد می‌توانند با سپرده‌گذاری معادل ۱۱۰ درصد مبلغ باقی‌مانده از میزان وام در همان شعبه دریافت تسهیلات، نامه فک رهن سند دریافت کرده و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، فک رهن را در خصوص سند مسکونی خود اعمال کنند.

بر اساس این گزارش، دریافت‌کنندگان انواع وام‌های خرید یا ساخت مسکن بانک مسکن با مراجعه به شعبه پرداخت‌کننده وام، از میزان باقی‌مانده وام بدون احتساب سود تسهیلات دریافتی مطلع شده و ۱۱۰ درصد آن را سپرده‌گذاری کنند. به عنوان مثال اگر فردی وام ۴۵ میلیون تومان دریافت و ۱۰ میلیون تومان آن را بازپرداخت کرده باشد، معادل ۱۱۰ درصد ۳۵ میلیون تومان باقی‌مانده از وام که مقدار آن ۳۸ و نیم میلیون تومان می‌شود را در همان شعبه سپرده‌گذاری می‌کند. ضمن اینکه سود ۱۶ درصدی تسهیلات در این طرح اعمال نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن نیز در مقابل، نامه فک رهن از سند مسکونی را به دریافت‌کننده وام ارائه می‌دهد؛ البته سپرده‌گذار طرح «رها»ی بانک مسکن حق برداشت این مبلغ تا پایان بازپرداخت تسهیلات را ندارد؛ ولی از سود ۲۰ درصدی این سپرده بهره‌مند می‌شود که می‌تواند آن را بر اساس درخواست خود به صورت روزانه، ماهانه یا سالانه دریافت کند.



آرشيو مطالب...


آل یاسین : به نام سلام به طور عمومی کسی که میزانی از وام را دریافت کرده باشد خود قادر به تامین آن میزان پول را نداشته است. البته سپرده گذاری 110 درصد آن مبلغ باقیمانده احتمالا از نیمه عمر بازپرداخت وام به بعد جهت دریافت سند شاید مفید باشد
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49