ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت پروژه

معرفی Primavera Enterprise

معرفی Primavera Enterprise

 

سوالی که در اولین مواجهه با Primavera Enterprise به ذهن افراد خطور می کند ، تفاوت Primavera Enterprise و Primavera Project Planner است. واقعیت این است که تفاوت پروژه های امروز و پروژه های دیروز است. هنگامی که در منطقه پارس جنوبی از سه راهی نخل تقی به سمت غرب حرکت می کنید، هنگامی که پیشروی موج شکن شرقی با غربی بندر پتروشیمی پارس را بر خلیج نیلگون فارس می بینید، هنگامی که عظمت برج های سر به فلک کشیده آروماتیک چهار و لوله های تو در توی فازهای مختلف را می بینید، ناخودآگاه تفاوت P3 و P3e را احساس می کنید. می بینید که دیگر نمی شود با سیستم های قدیمی و ضعیف کار کرد. پروژه ها عوض شده اند. شرکت های بزرگ اکنون پروژه های میلیارد دلاری انجام می دهند. هزار توی پروژه های بزرگ ملی الزام به کارگیری ابزارهای جدید در این رقابت نفسگیر را آشکار میسازند.

نفتکش های غول پیکر برای بار شدن LPG در راه اند، باید موج شکن شرقی و اسکله LPG به موقع تمام شود وگرنه جریمه ها کمرشکن خواهد شد. رقبا نهایت سعی را در ربودن پروژه انجام می دهند، باید جنبید. پای شرکای خارجی در میان است. پروژه ها بین المللی شده اند و می بینید که کا از Time line ، project schedule ، suretrack ، MSP و حتی primavera project planner گذشته و نرم افزار جدیدی با قابلیت های جدید، با امکانات جدید می خواهید. Enterprise پاسخ درست به نیازهای شماست.

Primavera Enterprise ، یک نرم افزار نیست، بسته ای متشکل از چندین راهکار برای ایجاد یک سیستم مدیریت پروژه جامع در سازمان هایی است که با پروژه هایی متعدد سر و کار دارند. بنیان گذاران شرکت پریمآورا که خود از پیشکسوتان مدیریت پروژه هستند، تجربه های عملی و نیازهایی کاری خود برای مدیریت هرچه بهتر پروژه هایشان در طول 20 سال گذشته، بعلاوه چکیده استانداردهای موجود در زمینه مدیریت پروژه را در قالب این بسته نرم افزاری ارائه داده اند. این این مجموعه راهکارهای مدیریت پروژه با دگرگونی ها و نوآوری های بسیاری که دارد بعنوان نسل جدید سیستم های مدیریت پروژه مطرح می باشد. Primavera enterprise در کنار primavera expedition شما را از هر ابزار دیگری برای مدیریت بهتر و کاراتر پروژه هایتان بی نیاز خواهد کرد، چرا که اولی سیستم جامعی برای مدیریت پروژه از بعد برنامه ریزی و کنترل آنها و دیگری مدیریت جامع قراردادها با تمام جوانب و دقایق آن می باشد.

P3e مناسب سازمان هایی است که با مدیریت پروژه های مختلف و امکان تعریف کاربران متعدد (با دسترسی های تعریف شده) در یک بخش یا کل سازمان سر و کار دارند. این برنامه ساختار پروژه ای سازمان (EPS) متشکل از تعداد نامحدود پروژه، فعالیت، برنامه مبنا، منابع، ساختار شکست کار (WBS) ، ساختار شکست سازمانی (OBS) ، کدهای مختلف و روش مسیر بحرانی برای زمانبندی و تسطیح منابع را پشتیبانی می کند. پیاده سازی این راهکار در سطح گسترده نیازمند استفاده از بانک های اطلاعاتی چون Oracle و SQL Server است.

برنامه مدیریت پروژه (P3e) ، همچنین امکاناتی برای مدیریت تمرکز منابع مهیا می سازد که شامل قابلیت تائید تایم شیت منابع و امکان ارتباط با منابع پروژه از طریق برنامه جانبی Primavera Timesheet میباشد. بعلاوه برنامه مدیریت پروژه (P3e) ، مدیریت ریسک یکپارچه، پیگیری مسئله (Issue) های پروژه، مدیریت آستانه ها (Thresholds) را نیز در خود دارد. ویژگی پیگیری (Tracking) در سطوح مختلف سازمان قادر می سازد. اسناد مرجع (Work Products and Documents) می توانند به فعالیت ها اختصاص داده شده و مدیریت شوند. ویزارد گزارشات امکان تهیه گزارشات دلخواه از داده های مختلف بانک اطلاعاتی را به ساده ترین روش در اختیار شما قرار می دهد.

Methodology Manager . این برنامه، سیستمی برای ثبت و ذخیره متدولوژی ها و الگوهای برنامه ریزی می باشد. مدیران پروژه می توانند این متدولوژی ها را برای تهیه برنامه پروژه های جدید، انتخاب، ترکیب و اصلاح نماید. این متدولوژی های اصلاح شده می توانند در برنامه مدیریت پروژه و توسط معمار پروژه (Project Architect) بعنوان الگویی برای تهیه برنامه زمانبندی پروژه های جدید مورد استفاده قرار گیرند. بدین ترتیب شما مبنای تهیه برنامه برای پروژه های جدید را تجربیات کسب شده از انجام پروژه های قبلی قرار می دهید که موجب می شود دقیق ترین برآوردها و محاسبات را برای برنامه ریزی داشته باشید.

Portfolio Analyst . برنامه Portfolio Analyst ابزار تهیه گزارشات خلاصه و تحلیلی برای مدیران ارشد سازمان می باشد. این برنامه اطلاعات  به روز (Live Data) یا خلاصه (Summary Data) را از بانک اطلاعاتی برنامه مدیریت پروژه (P3e) ، فراخوانی کرده و مدیران طرح و پروژه را قادر می سازد پروژه های مختلف را به منظور مقایسه و آنالیزهای موردنظر در Portfolio های مختلف گروه بندی نمایند. این گزارشات در برگیرنده اطلاعات مختلفی از پروژه ها و در اشکال مختلف بصورت جدول یا نمودار قابل تهیه و ارائه می باشند.

Timesheet Application . بسته محصولات پریمآورا، همچنین شامل برنامه Primavera Timesheet است که سیستمی برای تسریع ارتباطات اعضا تیم پروژه از طریق وب (Web) می باشد. از طریق برنامه Timesheet افراد مختلف دخیل در اجرای پروژه با بانک اطلاعاتی برنامه مدیریت پروژه (P3e) ارتباط ایجاد کرده و برنامه کاری خود را دریافت می کنند یا کار روزانه خود را گزارش می دهند. لذا اعضا تیم پروژه می توانند لحظه به لحظه گزارش کار خود را در مقایسه با برنامه کاری خود اعلام نمایند و مدیران نیز با در اختیار داشتن اخرین اطلاعات می توانند با اعتماد بیشتری تصمیم گیری کنند.

Web Application . این برنامه وابسته به نقش (Role-based) به کاربران اجازه می دهد از طریق اینترنت به اطلاعات مختلف پروژه (در حد دسترسی های تعریف شده) دسترسی داشته باشند. کاربران مختلف می توانند با استفاده از برنامه های (Web Browser) دستورات مختلف را در برنامه مدیریت پروژه (P3e) اجرا نمایند. این برنامه باید روی (Web Server) نصب شود.

Primavera Software Development Kit . این برنامه کاربران را قادر می سازد اطلاعات بانک اطلاعاتی برنامه مدیریت پروژه را با بانک ها و برنامه های دیگر مرتبط (Link) نمایند. برای انتقال اطلاعات پروژه های تعریف شده در برنامه مدیریت پروژه (P3e) به برنامه های دیگر و بالعکس نیاز به استفاده از این برنامه واسطه می باشد. این برنامه باید روی هر یک از رایانه های که نیاز به انتقال داده ها می باشد نصب شود.

اجزاء مختلف بسته محصولات پرمآورا (Primavera Product Suite) و ارتباط بین آنها در شکل زیر نشان داده شده است **

بسته محصولات پریمآورا (Primavera Product Suite) برای پاسخگوئی به نیازهای مدیریت پروژه در سازمان هائی است که تعداد زیادی پروژه را همزمان مدیریت می کنند. این راهکارهای یکپارچه، مدیریت پروژه سازمانی را برای پشتیبانی نیازهای تیم پروژه در محل ها و طرح مختلف سازمان مورد استفاده قرار می دهند.

این بخش یک دید کلی از مدیریت پروژه سازمانی (Enterprise Project Management) بعلاوه قوائد مدیریت  پروژه و مفاهیم پایه برنامه ریزی، مدیریت و کنترل پروژه ها را به شما می دهد.

مدیریت پروژه سازمانی اطلاعات جامعی از تمام پروژه های سازمان از خلاصه اطلاعات سطوح بالا گرفته ریز اطلاعات برنامه پروژه ها را مهیا می سازد. افراد در سطوح مختلف سازمان می توانند اطلاعات موثق ثبت، تحلیل و رد و بدل نموده و تصمیمات به موقع و آگاهانه ای در جهت اهداف سازمانی اتخاذ نماید با سپردن کار به کاردان، مدیریت پروژه سازمانی هر سازمانی را قادر می سازد تا:

 

  • اتخاذ تصمیمات استراتژیک سازمانی
  • کنترل ریزترین اطلاعات لازم برای اتمام پروژه
  • فهم نیاز فعلی به منابع، اولویت بندی، و ارزیابی نیروی انسانی موردنیاز در دراز مدت
  • استفاده بهینه و مؤثر از نیروی انسانی ماهر
  • سازماندهی پروژه ها برای تناسب با تغییر اولویت ها بدون تغییر در کیفیت کار

 



آرشيو مطالب...


افشارنيا : با سلام با تشكر از مطالب مفيد كه در اختيار قرار ميدهيد،اگر امكانش هست راهنمايي بفرماييد چطور ميتونم اطلاعات بيشتري در مورد نرم افزار پريماورا داشته باشم كه قابل ارائه در كنفرانس كلاسي باشه اگر راهنمايي بفرماييد خيلي ممنون ميشم
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44