ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
راه و ترابری

ساخت بلند پروازانه ترین بزرگراه دنیا + عکس
طرح بلندپروازانه روسیه شامل ساخت بزرگراهی است که لندن را از طریق مسکو و در ادامه از مسیر قاره آسیا به آمریکای شمالی متصل می‌کند.

«ولادیمیر یاکونین» رئیس شرکت راه‌آهن روسیه اعلام کرد که این بزرگراه می‌تواند شبکه بزرگراهی موجود در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی را به یکدیگر متصل کرده و موجب رشد اقتصادی جهانی شود.

این بزرگراه تمامی قاره‌ها در نیمکره شمالی را به یکدیگر متصل کرده و لندن را از طریق روسیه، سیبری، تنگه برینگ آلاسکا به نیویورک متصل خواهد کرد. در حال حاضر آلاسکا برای دیگر قاره‌ها از طریق بزرگراه غیر قابل دسترس است، اما این بزرگراه ۲۱ هزار کیلومتری، متصل‌کننده غرب و شرق به یکدیگر خواهد بود و مسافران آسیایی و اروپایی با وسیله نقلیه به راحتی این سفر را انجام خواهند داد.

اتحادیه اروپا نیز بر روی طرح مشابهی برای اتصال کشورهای حوزه بالتیک به راه‌آهن اروپای غربی از طریق کانال مانش به لندن کار می‌کند؛ اگر این دو طرح اجرایی شود، سفر مسافران از لندن به آلاسکا با وسیله نقلیه ممکن خواهد شد.



آرشيو مطالب...


سید علیرضا آل یاسین : به نام خدا سلام بسیار مطلب هیجان انگیزی است جالب این نکته است که باز هم کشور مغولستان که در جنوب روسیه و شمال چین قرار دارد و تنها گزینه ارتباطی اش این دو کشور است به یک شریان اصلی تاثیرگذار طبق این نقشه مستقیما متصل نمی شود و باید یک مسیر دسترسی جداگانه " البته باز هم در صورت تمایل مقامات این کشور" ساخته شود. کشوری بیابانی که تنها یک بار در تاریخ ایفای نقش نمود و باعث تغییر تاریخ تمدن بسیاری ار ملل پیشرو ان زمان از جمه ملت عزیزمان شد که در غیر این صورت شاید جایگاه ایران در برهه کنونی و جایگاه تمدن جهانی در زمان حال وضعیت دیگری داشت.
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49