ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.1.28 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
معرفی افراد موفق

کودک کارآفرین 'مهدی بهرامیان'
جثه اش نشان می داد که دبستانی باشد، اما حد اندیشه اش تا فراسوی دانشگاه ها می رفت. همین که گفتند خردسالی پشت تریبون می رود، فضای رخوت گرفته و خواب آلوده جلسه شکسته شد و همه حاضران با چشمانی بهت زده، آماده دیدن او و شنیدن حرفهایش شدند.
او آمد، مردانه ایستاد و شروع به سخنوری کرد اما نه با ادای بزرگان که با شیوه کودکانه خود، شیوه ای که از تمام کودکانه هایی که دیده بودم، بزرگتر و پرصلابت تر می نمود.

'مهدی بهرامیان' فرزند 'پروین برادران قهفرخی' ششمین کارآفرین برتر بین المللی(برای ارائه طرح مهار ریزگردها)، امروز لالایی مادرانه ای را زمزمه کرد که گویا سالها پیش پروین در گوش جانش زمزمه کرده بود و این نونهال دانش آموخته مکتب بزرگ مادر، امروز به زیباترین وجه ممکن، کتاب زندگی سرشار از همت و کوشش و درایت یک زن کارآفرین را ورق زد.

مهدی از مفهوم کارآفرینی گفت که باید آن را از دوره کودکی آموخت و اینکه سنین کودکی، نقطه آغاز و رویش آموزشهاست.

کودک سخنران با لحن بزرگمنش خود گفت که از کودکی سرگرم برنامه نویسی بازیهای رایانه ای بوده و در این عرصه چنان استاد و کارآموخته شده که لب تاپ 28میلیون ریالیش را نیز از مزد رنج و ناز شصتش خریده است.

او وقتی با آن قد و قواره کودکانه اما خطابه بزرگزادش سخن می گفت، شور و شوق خاصی را در فضای سالن می پراکند.

به یُمن سخنان حکیمانه و امیدبخش کودک، رفته رفته گره ابروی کارآفرینان مدعو در نشست از دشواری شرایط بازار کار باز شد و گلخند امید بر غنچه لبهایشان بشکفت.

در این میان، چشم زنان حاضر در نشست چنان برق حسرتی را می پراکند که گویا در ذهنشان تصویری را آرزو می کردند که ای کاش آغوششان، گهواره مهرپرور این فرزند بود.

به گزارش ایرنا، این نشست امروز پنجشنبه به منظور دیدار کارآفرینان برتر زن و نخبه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با استاندار این استان برگزار شد.

در این نشست، نماینده تولیدکنندگان برتر استانی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و رفع این مشکلات را خواستار شدند.

'هایده قاسمی' تولیدکننده برگزیده ملی آرد سبوسدار، 'زهرا ایزدی' تولیدکننده ماست غنی شده بیماران دیابتی و پژوهشگر برتر سال 93، 'هدا بی غم' مدیر جوان کشور و تولید کننده عرقیجات گیاهی، 'فاطمه رحیمی' دارنده اصالت یونسکو برای محصول نمد و 'پروین برادران قهفرخی' کارآفرین ششم بین المللی، کسانی بودند که در این جلسه از آنها به عنوان زنان نخبه اقتصادی استان تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، براساس سرشماری سال 90 حدود 448 هزار نفر از جمعیت 970 هزار نفری چهارمحال و بختیاری را زنان تشکیل می دهند.

حدود 10.18 درصد از این جمعیت را افراد شاغل و مابقی را افراد فاقد شغل تشکیل می دهند و همچنین بانوان این استان 13درصد از ترکیب جنسی کارکنان ادارات را شامل می شوند.

از 35هزار کارگاه صنعتی استان بین 3 تا 4 درصد از جمعیت کارگران را زنان تشکیل می دهند.


آرشيو مطالب...


آل یاسین : به نام خدا سلام چگونه این امر محقق شده!!!!!!!!
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46