ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب حرفه ای و صنفی

نظرسنجی برای بررسی سیاست ها و خط مشی سازمان نظام مهندسی استان تهران در سال 1393
صدای مهندس در راستای رسالت خود قصد دارد ،اقدام به واکاوی سیاست های ارائه شده توسط سازمان نماید و در این راستا از شما همکاران گرامی دعوت می نماید با ارائه نظرات خود ما را یاری فرمایید.نظرات و راهکارهای صاحبنظران در این بخش درج می گردد.

 http://sedayemohandes.ir/Pages/News-بررسی_سیاست_مشی_سازمان_سال_1393_-961.aspx

اعلام سیاست ها و خط مشی سازمان در سال 1393

<!--[if !supportLists]-->1- <!--[endif]-->تلاش در اجرای ماده 33

<!--[if !supportLists]-->2- <!--[endif]-->تقویت نظام پیشنهادات با تکیه بر نظرات و اندیشه اعضاء

<!--[if !supportLists]-->3- <!--[endif]-->بستر سازی مناسب برای آموزش های اجباری و غیر اجباری اعضاء و پرسنل

<!--[if !supportLists]-->4- <!--[endif]-->برون سپاری با تکیه بر تشکل های قانونی

<!--[if !supportLists]-->5- <!--[endif]-->تکریم ارباب رجوع (مهندسین و مراجعین)

<!--[if !supportLists]-->6- <!--[endif]-->پیگیری برای تبیین صلاحیت های جدید از طریق گروه های تخصصی و اخذ مجوزهای لازم

<!--[if !supportLists]-->7- <!--[endif]-->بازنگری در ساختار سازمانی و تطبیق مشاغل با معیار های تعریف شده

<!--[if !supportLists]-->8- <!--[endif]-->تلاش در جهت تملک زمین و ساختمان برای ستاد مرکزی و دفاتر نمایندگی

دکتر غفرانی راست محترم سازمان نظام مهندسی استان تهران در سخنرانی خود در مجمع عمومی، ضمن بیان مطالب فوق به تشریح سیاست های سازمان در سال 93 پرداختند که توجه شما را به چند نکته در این مورد جلب می نماییم.

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->اعلام سیاست های سازمان برای یک سال

ضمن قدردانی از تلاش های هیات مدیره محترم برای ایجاد تحول در ابعاد مختلف سازمان و توجه به مقوله برنامه ریزی و مدیریت در تمام ارکان سازمان یادآوری می نماییم که این برنامه ها به صورت برنامه بلند مدت تعریف گردیده و پس از تایید در وزارت راه و شهرسازی به صورت برنامه چشم انداز به سازمان ابلاغ گردد.بدیهی است در این صورت هیات مدیره بعدی نیز ملزم به پیروی از برنامه چشم انداز بوده و پس ازطی سه سال دوره هر هیات مدیره وقت برای نوشتن برنامه و ایجاد ساختار دوباره تلف نشود و این انرژی در راستای تکمیل برنامه ریزی های قبلی صرف گردد.

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->اعلام نظر نماینده شهرداری در مورد نظارت های صوری ناظرین سازمان و نگرانی های مشابه در مورد اجباری شدن مجری ذی صلاح

دکتر غفرانی ضمن بیان این مطلب به موضوع مهمی اشاره کردند و اذعان داشتند درصدی از مهندسین عضو سازمان بواسطه استخدام در دوایر دولتی و خصوصی وقت لازم برای نظارت و اجرای صحیح بر مسولیت های خود را نداشته و سازمان باید به بررسی توان افراد برای نظارت و اجرا بپردازد.شاید یکی از مهمترین مطالب مشکل وضع قوانین ابتدایی و ساده برای حل این مشکل باشد تا به تناسب وقت و توان اعضاء ارجاع کار دردستور کار قرار گیرد. تنها در این صورت سازمان می تواند بیمه تامین اجتماعی را برای اعضای تمام وقت خود لحاظ و برای ارائه امکانات به این گروه اقدام نماید.

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->دکتر غفرانی ضمن بیان اهمیت تکریم مهندسین و ارباب رجوع به لزوم استفاده از خدمات الکترونیکی در این راستا پرداختند.

اهمیت استفاده از خدمات الکترونیک در این سالها بر هیچ کس پوشیده نیست و باید از اقدامات سازمان در این مورد قدردانی شود اما قطعاً این اقدامات کافی نبوده و سازمان می تواند با استفاده از این خدمات در تمام ارکان خود نقش مهمی ایفا نماید.راه اندازی سامانه عضویت ، ارجاع کار و دریافت عملکرد مالیاتی اعضاء از اقدامات مهم سازمان بوده و امیدواریم سازمان بقیه موارد مثل دریافت کاربرگ های گاز و ارتباط با دفاتر نمایندگی های خود را در این مورد اجرایی نماید تا بیش ازپیش در جهت شفاف سازی و تکریم مهندسین گام بردارد.

از شما همکاران و مهندسین عضو سازمان دعوت مینماییم ضمن بیان نظرات و راهکار های پیشنهادی خود تا برگزاری مجمع بعدی ما را برای طرح نظرات در مجمع یاری نمایید.

بدیهی است طرح مسائل در مجمع عمومی بهترین فرصت برای پیگیری مطالبات اعضای سازمان نظام مهندسی می باشد.

http://sedayemohandes.ir/Pages/News-بررسی_سیاست_مشی_سازمان_سال_1393_-961.aspx



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48