ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کاربرد رایانه در مهندسی

دسترسی از راه دور سیستم هشدار دهنده مدیریت ساختمان با استفاده از گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید

دسترسی از راه دور سیستم هشدار دهنده مدیریت ساختمان با استفاده از دستگاههای مبایل اندروید.

ترجمه: مهندس دزفولی نژاد

چکیده:

تکنولوژی های ارتباطاتی اینترنتی در حال رشد هستند خدمات وب بعنوان یک تکنولوژی سیال محبوب مورد استفاده در سیستم اینترنتی ادغام شده اتوماسیون ناهمگن در حال افزایش است. تکنولوژی اندروید یا خدمات وب اخیرا محبوبیت زیادی در بازار موبایل کسب نموده است. مشکل کنونی عدم امکان حرکت اپراتور از مرکز کنترل BMS است. در حال حاضر مشکل با استفاده از تکنولوژی کاربرد اندروید و خدمات وب مرتفع شده است. هدف این پروژه دسترسی از راه دور هشداردهنده ها و کسب آگاهی های لازم در استفاده از سیستم اندروید و خدمات وب است.

مقدمه:

یک سیستم مدیریت ساختمان (BMS ) یک سیستم بر مبنای کامپیوتر است که هدف آن توسعه کنترل و مدیریت سیستم های برقی و مکانیکی در ساختمان است و بطور عمومی تر تعامل متقابل تمامی دستگاههای که آنجا (ساختمان) پیدا میشود. هسته اصلی کاربرد BMS کنترل خدمات سنتی و رایج مثل روشنایی، تهویه هوا، سیستم اطفا حریق و سیستم حراست است. یک سیستم BMS ترکیبی از هر دو سخت افزار و نرم افزار است، و عموما نرم افزار برای تنظیم کردن سیستم به روش سلسله مراتب و مرحله ای بکار گرفته می شود و نیز از پروتکل های چون C-bus, BACnet, Modbus و غیره استفاده می نماید.

در سیستم رایج و سنتی اپراتور برای دسترسی به هشداردهندگان و شناسایی آنها فقط در اتاق کنترل مرکزی مستقر است ولی در حال حاضر در سیستم کنونی اپراتور می تواند آزادانه حرکت نموده و به هشداردهندگان و دسترسی و شناسایی و آنها را با استفاده از کاربرد اندروید و تکنولوژی وب انجام دهد.

این مقاله بطور عمده به 5 بخش طبقه بندی شده است. اولین بخش بطور عمده روی خدمات وب و تکنولوژی اندروید تمرکز دارد. بخش دوم بخش اول را توضیح می دهد بخش سوم در خصوص ابزارهای مورد استفاده برای توسعه کاربرد و همچنین توصیف محتویات جدول را نیز توصیف می نماید بخش چهارم روی ادامه کار اصلی و تحقیقی تمرکز می نماید و در نهایت نتیجه را ارائه می دهیم.

 



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46