ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کاربرد رایانه در مهندسی

سیستم مدیریت ساختمان با استفاده از بنیانهای ارتباطاتی ویندوز و Xaml

سیستم مدیریت ساختمان با استفاده از بنیانهای ارتباطاتی ویندوز و Xaml
ترجمه: مهندس دزفولی نژاد

چکیده:

سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS ) جهت در برگرفتن انواع مختلف اطلاعات و حرکت بسمت هدف سیستم مدیریت ساختمان هوشمند توسعه داده خواهد شد. نسل بعدی تکنولوژی اینترنت شالوده ارتباطی ویندوز را بعنوان یک تکنولوژی میانی برای ادغام سیستم های اتوماسیون ساختمانی مختلف (BAS ) مورد استفاده قرار می دهد. چون خدمات وب فقط پروتکل http که بدون مصدر است را پشتیبانی خواهد نمود. کاربردهای مورد استفاده در قطعات سیستم مدیریت کنترل ساختمان (BAS ) مانند سنسورها، شتاب دهنده ها و کنترل کننده ها هستند. در این مقاله، یک سرویس هماهنگ سازی (SOA ) برای سیستم مدیریت ساختمان بر اساس شالوده ارتباطی ویندوزی و XAML بکار رفته جهت ادغام BAS,A,BAS مختلف که از BACnet شبکه تشکیل شده و از BMS بکار برده می شود را پیشنهاد می دهیم. و ارتباط ویندوزی قراردادها دادههای اطلاعاتی را می خواند و می نویسد. این قراردادها کاربردهای تبلیغاتی مهم برای شناسایی ادغام BAS نامیده می شود و داده های اطلاعاتی زمانی دقیق روی شبکه BACnet بعنوان یک تسهیل کننده مدیریتی بوجود می اورد

و در نهایت ما در خصوص چالشهای حراستی در سیستم های اتوماسیون ساختمان یا ارائه سیستم پیشنهادی بحث می کنیم.

این سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS ) مثالی از یک سیستم کنترل توزیع یافته است. سیستم اتوماسیون مدرن ساختمان نه تنها راحتی بیشتر را تامین می نماید بلکه صرفه جویی هزینه انرژی قابل ملاحظه ای را در بردارد خصوصا در ساختمان های دفتر و سالن های تولید، بدلیل وجود سیستم های کنترل هوشمند مثل روشنایی و جلوگیری از اثر اشعه خورشید.

BAS وظایف انجام گرفته توسط سیستم کنترل ساختمان را که یک شبکه هوشمند کامپیوتری دستگاههای الکترونیکی است و برای نظارت و کنترل سیستم های مکانیکی و روشنایی در ساختمان طراحی شده است را تشریح می نماید. کاربرد اصلی سیستم اتوماسیون ساختمان جهت افزایش راحتی کاربرد یا حداقل هزینه اجرایی و بدست آوردن طرحهای بهینه شده کنترل برای گرم کردن، تهویه و سیستم های کنترل (HVAC ) سایه کردن و روشنایی است BAS بایستی طوری هماهنگ گردد که کنترل کنندگان بتوانند با عدم تداخل یا دستگاهها ارتباط برقرار نمایند و این کار بسیار دشواری برای BAS با کاربردهای تبلیغاتی موجود خواهد بود اما با ظهور ارتباطات ویندوزی بر اساس خدمات هماهنگ معماری چنین مشکلاتی حل خواهد شد. انجمن امریکایی مهندسین حرارتی، برودتی و ایرکاندیشن (ASHRAE ) و سازمان پیشرفت استاندارهای اطلاعاتی سازه ای (OSAIS ) سازمانهایی بین المللی برای ارتقای توسعه خدمات هماهنگ معماری در حوزه BAS هستند. سیستم مدیریت ساختمانی برای نظارت و کنترل تجهیزات ساختمان از طریق (BAS ها بکار می روند.

دسکتاپ و وب براساس BAS ساخته شده اند وبا توجه به کاربرد سنتی وب برای کاربردهای دسک تاپ بایستی آیین نامه یکسانی برای هر کاربرد بازنویسی شود. در اینجا یک XAML منفرد بین دسک تاپ، موبایل، بروزها و بر اساس نوع دستگاه کاربرد آن شروع می گردد. و در استفاده ساده XAML برای کاربر با تجربه کاربردهای موبایل وب و دسک تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله، اصل ارتباط ویندوزی و XAML برای توسعه نسل جدید BAS بکار گرفته می شود. اصل ارتباط ویندوزی فرصت ساخت سیستم جفتی و توزیع شده از BAS میدهد. و انواع مختلف پروتکل ها مثل tcp و udp را پشتیبانی خواهد کرد. BMS پیشنهادی در یک ساختمان هوشمندی بکار میرود که BAS در یک شبکه BACnet وجود دارد. یک سری از نقاط انتهایی سیستم ارتباط ویندوزی که می تواند نقاط اطلاعاتی BACnet بخواند و بنویسد براساس پروتکل BACnet وجود دارد خدمات ارتباطی ویندوزی که می تواند در کنترل کننده نصب گردد و به آسانی XAML را درخواست نماید.

مابقی مقاله به قرار ذیل تنظیم شده است. بخش 2 کارهای مرتبط را توصیف می نماید بخش 2 توصیف معماری ادغام BAS را براساس ارتباط ویندوزی ارائه می دهد. بخش چهارم ساخت پیشنهادی BAS با استفاده از ارتباط ویندوزی را توصیف می نماید بخش 5 چالشهای در تامین حرارتی سیستم اتوماسیون ساختمانی را تشریح می نماید. و در نهایت در بخش 6 نتیجه گیری ارائه می گردد.

 



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46