ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب حرفه ای و صنفی

اعضای هیات مدیره نظام مهندسی دیگر نمی‌توانند در سازمان‌ها سمت اجرایی داشته باشند
مظاهریان با اشاره به 6 ابلاغیه وزیر راه وشهرسازی به سازمان نظام مهندسی:

می خواهیم یک کار بزرگ در نظام مهندسی انجام دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال انجام یک کار بزرگ در نظام مهندسی هستیم، اظهار کرد: نظام مهندسی را در حفظ صیانت حقوق مردم موفق نمی‌دانیم، بنابراین طی پروسه‌ای که در وزارت راه و شهرسازی شروع شده تحولات اساسی در نظام مهندسی صورت خواهد گرفت.

حامد مظاهریان با توجه به 6 ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درخصوص آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان، از اعمال محدودیت‌های جدید برای اعضای هیات مدیره نظام مهندسی خبر داد و گفت: اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان دیگر نمی‌توانند در سازمان‌ها سمت اجرایی داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه بر اساس قانون وزیر راه و شهرسازی این حق را دارد که در قالب سئوال‌هایی که در سکوت و ابهام آئین‌نامه اجرایی مطرح می‌شود، اظهارنظر کند، تصریح کرد:‌ مطابق این قانون وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته شش نظریه در خصوص نظام مهندسی داد که تازه ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که به‌عنوان مثال اعضای هیات مدیره نظام مهندسی دیگر نمی‌توانند در سازمان‌ها سمت اجرایی داشته باشند، به تسنیم گفت: یکی از مشکلات نظام مهندسی این است که اعضای هیات مدیره نظام مهندسی درگیر کارهای اجرایی هم هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که از یک سو اعضا مسئول تقسیم کار هستند و از طرف دیگر به‌‌عنوان عضو هیات مدیره نظام مهندسی نیز فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در واقع این مسئله به‌گونه بحث نظارت با بحث اجرا خلط می‌شود.

مظاهریان با بیان این‌که این موضوع به‌طور مستمر در 18 سال اخیر بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال کرده است و در حال آغاز موج جدیدی هستیم.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49