ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
راه و ترابری

رونمایی از بلیت‌های دیجیتال در تورنتو در ۲۰۱۵
شهر تورنتو در کانادا به‌زودی این امکان را برای مسافران فراهم می‌آورد که از تلفن‌های هوشمندشان به جای بلیت در وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

یکی از سازمان‌های دولتیِ اُنتاریو به نام «مترولینکس» (Metrolinx)، که مسئول هماهنگیِ ترابری در ناحیۀ تورنتوی بزرگ می‌باشد، قراردادی با شرکت «بایت‌مارک» (Bytemark) که دفتر مرکزی آن در نیویورک است امضا کرده تا این شرکت راهکاری برای استفاده از بلیت موبایلی بیابد.

این فناوری در خدمات ریلیِ جدید به نام «یونیون پیرسون اکسپرس» (به اختصار: UP Express) عرضه خواهد شد.

UP Express

پروژه‌ای ۴۵۶ میلیون دلاری است که ایستگاه یونیون در مرکز شهر تورنتو را به فرودگاه بین‌المللی پیرسون متصل خواهد نمود. پس از شروع به کارِ این سامانه در ۲۰۱۵، روزانه حدود ۵۰۰۰ مسافر از این خدماتِ قابل اطمینان و بی‌دردسر در محیطی آرامش‌بخش و بدون استرس بهره‌مند خواهند شد.

در بهار سال ۲۰۱۵، شرکت بایت‌مارک نرم‌افزار رایگانی برای «بلیتِ موبایلی» ارائه خواهد داد که به مسافرانِ UP Express امکان می‌دهد بلیت قطار را از روی تلفن هوشمندشان خریداری و ذخیره نمایند. هر بلیت الکترونیک یک کد QR قابل اسکن و منحصر‌به‌فرد می‌سازد تا بعداً در وسیلۀ نقلیه تأیید شود.

مأموران کنترل بلیت با استفاده از دستگاه‌های دستیِ 120+ ساخت شرکت بایت‌مارک می‌توانند به فروش، چاپ و تأیید بلیت در درون قطار بپردازند. همچنین بخش دیگری از راهکار سفارشیِ بایت‌مارک امکان خرید آنلاینِ بلیت از سایت‌های مسافرتی مانند Expedia و Kayak می‌باشد.

تورنتو با اجرای چنین سامانه‌ای در واقع به شهرهایی مانند نیویورک، پورتلند و شیکاگو خواهد پیوست. این نخستین بار است که بایت‌مارک سامانۀ بلیط سیار یا موبایلی را خارج از ایالات متحده آمریکا اجرا می‌کند.

«میکا برگدال»، مدیر عامل بایت‌مارک، چُنین می‌گوید: «موجب شعف شرکت بایت‌مارک است که فناوری بلیط موبایلی را در شلوغ‌ترین مرکز حمل و نقل کانادا اجرا نماید. خوشنودیم که یوپی‌اکسپرس ما را به عنوان شریک خود در این زمینه برگزید.

همچنین مشتاقانه به دنبال تسهیل ترابری در تورنتو و در همین حال گسترش خدمات بلیت موبایلی در سرتاسر جهان می‌باشیم».
۶ نوامبر ۲۰۱۴

منبع:

http://www.traffictechnologytoday.com/news.php?NewsID=63773


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 47