ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
اصول و مقررات پیمان

جایگاه ویژه تحقیق و پژوهش در بودجه 94
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور گفت: در بودجه سال 94 سعی خواهد شد که توجه خاصی به بودجه تحقيق و پژوهش شود کما اینکه در سال 93 هم نسبت به قبل به اين مسئله توجه ویژه ای شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست های علم وفناوری مقام معظم رهبری که از اهمیت ویژه ای برخوردار است جزء اولویت های دولت قرار گرفته و همه دستگاه های اجرایی باید نگاه عمیقی به سیاست های علم و فناوری و دانش بنیانی داشته باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان صرفاً به شرکت های خاص و یا پارک های علم و فناوری خلاصه نمی شود گرچه ظرفیت توسعه پارک های علم و فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از ابزارهای مناسب برای اعمال سیاست هایی است که مقام معظم رهبری فرمودند ولی این سیاست ها یک مجموعه بسته و پیوسته ای است که انشاءالله با عملیاتی کردن این سیاست ها تحول وتحرک ویژه ای در این حوزه شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه با بيان اينكه دولت باید با همه توان در اجرای این سیاست ها همت کند، افزود: براي عملياتي كردن سياست هاي علم و فناوري جایی که نیاز به قانون و مقررات دارد، آن بخش را پیگیری خواهیم کرد ولی عمده این سیاستها در میدان عمل و دستورالعمل هاي اجرایی در خود دولت و دیگر دستگاه ها باید پیگیری شود.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور در خصوص افزایش سهمیه بودجه تحقیق و پژوهش گفت: مسئله مالی در بحث تحقیق و پژوهش مهم است اما مهم تر از بحث مالی اهتمام به این موضوع و سازمان دهی، رفع نواقص و مشکلات و استفاده بهینه از بودجه تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: البته تخصیص اعتبارات هم بخشی از این موضوع است که در بودجه سال 94 سعی خواهد شد که توجه خاصی به بودجه تحقيق و پژوهش شود و باید در برنامه ششم توسعه که در دست تدوین است به اين موضوع به صورت ویژه پرداخته شود تا این سیاست ها در برنامه ششم توسعه انعکاس جدی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به نقشه جامع علمی کشور گفت: تمامي سياست هاي نقشه جامع علمی کشور در کانون توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49