ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مصالح ساختمانی

استاندارد مخازن GRP تدوین شد

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي فارس گفت: براي اولين بار استاندارد مخازن GRP در اين استان تدوين شده است و به‌زودي جهت بهره‌برداري توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان بر روي سايت سازمان ملي استاندارد ايران قرار مي‌گيرد .

به گزارش گروه دريافت خبرخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، رهنما گفت: استانداردها معياري براي سنجش ميزان درستي انجام كارها بوده كه از اجماع نظر صاحب‌نظران علمي و دانشگاهي و همچنين توليد كنندگان با تجربه حاصل مي‌شود .

اين مقام مسئول ادامه داد: استاندارد مخازن GRP يا مخازن كامپوزيتي كه همان پلاستيك تقويت شده با الياف شيشه است، يكي از استانداردهاي مورد نياز كشور به‌ويژه استان فارس در زمينه لوله و مخازن كامپوزيتي به‌شمار مي‌رود.

او گفت: با همكاري توليدكنندگان اين مخازن در فارس و استفاده از تجربيات بي‌نظير آنها و همچنين با استفاده از اساتيد صاحب‌نظر دانشگاهي و با بهره گيري از استانداردهاي بين‌اللملي، استاندارد ملي مخازن GRP در استان فارس تدوين شده است.

مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان فارس با اشاره به حجم 500 صفحه‌اي اين استاندارد، اضافه كرد: با تدوين اين استاندارد انتظار ميرود توليد مخازن GRP من بعد طبق استاندارد ملي تدوين شده انجام شود و توليد كنندگان با به‌كارگيري معيارهاي استاندارد مذكور علاوه بر رضايت مشتريان داخل كشور شرايط مطلوب براي صادرات محصول به خارج از كشوررا نيز مهيا كنند.

رهنما افزود: مخازن GRP كامپوزيتي با زمينه پليمري تقويت شده با فيبر شيشه به‌دليل عمر طولاني‌تر در مقايسه با ساير مخازن فولادي و مقاومت‌ بالاتر و سطح صاف‌تر داخلي و تحمل بيشتر در برابر فشار و دماهاي متفاوت و البته وزن كم، كاربرد فراواني در بخش‌هاي مختلف دارد.

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان فارس تصريح كرد: اين استان به‌لحاظ سرمايه‌گذاري و توليد لوله و مخازن GRP رتبه اول كشور را در اختيار دارد



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46