ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
اصول و مقررات پیمان

گزارش نظارتي پروژه‌هاي عمراني ملي سال ۱۳۹۱ منتشر شد

از سوي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور:

گزارش نظارتي پروژه‌هاي عمراني ملي سال ۱۳۹۱ منتشر شد

 

معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور بر اساس فصل نهم قانون برنامه و بودجه و به منظور آگاهي مسوولان اجرايي كشور از عملكرد طرح‌هاي عمراني، گزارش نظارتي پروژه‌هاي عمراني ملي سال ۱۳۹۱ را منتشر كرد.

به گزارش مركز روابط عمومي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور، در سال ۱۳۹۱ تعداد ۳۰۱۳ طرح عمراني ملي مشتمل بر ۶۳۲۸ پروژه با ۸/۵۰۳ هزار ميليارد ريال در دست اجرا بود و متوسط تخصيص اعتبار از محل منابع عمومي، بالغ بر ۱/۳۷ درصد بود كه ۱/۹۲ درصد آن هزينه شد.

گزارش مذكور حاكي است در سال ۱۳۹۱ حدود ۹/۵۵ درصد از اهداف يكساله پيش‌بيني شده دستگاه‌هاي اجرايي در مورد طرح‌هاي ملي محقق شد كه اين مقدار ۶/۳ واحد از رقم متناظر در سال گذشته كمتر است.

بر اساس اين گزارش، در سال ۱۳۹۱ در بين ۵۰۷۰ پروژه ملي بازديد شده، وضعيت ۷/۱۲ درصد خاتمه يافته، ۵/۶۴ درصد در دست اجرا، ۲/۱۲ درصد متوقف و ۱۰۶ درصد شروع نشده گزارش شده است.

اين گزارش در تشريح دلايل تأخير پروژه‌هاي عمراني آورده است كه از علت‌هاي مهم تأخير پروژه‌هاي عمراني ملي نسبت به برنامه زمان‌بندي مي‌توان به مشكلات اعتباري (۱/۸۱ درصد) اشاره كرد.

بر همين اساس در بخش مشكلات اعتباري به موضوع كمبود اعتبار مصوب (۱/۲۸ درصد)، كمبود تخصيص (۵/۴۹ درصد)، نارسايي در پرداخت (۹/۲/ درصد)، ناتواني در جذب اعتبارات (۶/۰درصد) و ضعف برخي از دستگاه‌هاي اجرايي (۴/۴ درصد) مي‌توان عنوان كرد.

اين گزارش در ادامه خاطر نشان مي‌كند كه در بررسي ارزشيابي عملكرد طرح‌هاي ملي در استان‌ها، استان‌هاي ايلام، خوزستان و كرمان به ترتيب با كسب بيشترين امتياز بر ساير استان‌ها تفوق دارند.

گزارش مذكور در خاتمه مي‌افزايد وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، نيرو و راه و شهرسازي با عملكرد بهتر، از ساير دستگاه‌هاي اجرايي پيشي گرفته‌اند.

 

فاضل اسماعیلی زاده- 93.7.30

 



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44