ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایجاد بنادر نسل سوم و قرار دادن خطوط تولید در کنار خطوط تامین یکی از برنامه‌های سازمان بنادر است
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که ایجاد بنادر نسل سوم و قرار دادن خطوط تولید در کنار خطوط تامین یکی از برنامه‌های سازمان است، گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مسائل مربوط به حمل‌ونقل چند وجهی و لجستیک حل می‌شود.

  سومین نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با ذی‌نفعان بندری با هدف «بررسی ابعاد مدیریت راهبردی لجستیک کشور و مدیریت متمرکز حمل و نقل» و «بررسی راهکارهای تشکیل شرکت های حمل و نقل چندوجهی منطقه ای و بین المللی» در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیأت عامل سازمان بنادر، مدیران بخش خصوصی فعال در امور بندری و دریایی و هم‌چنین مدیران انجمن ها و اصناف ذیربط حضور داشتند، معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص حل و فصل مسائل مربوط به حمل و نقل چندوجهی و ارائه خدمات لجستیک در بنادر و زنجیره تأمین کالا، گفت :‌ ایجاد بنادر نسل سوم و قرار دادن خطوط تولید در کنار خطوط تأمین و توسعه سواحل کشور، با سرمایه گذاری بخش خصوصی، از برنامه های در دست اجرا در سازمان بنادر و دریانوردی است.

سید عطاء الله صدر اضافه کرد : زنجیره تأمین کالا و نظام تجارت بین المللی، قاعدتاً باید توسط بخش خصوصی سرو سامان پیدا کرده و دولت نیز حمایتهای لازم در این زمینه را به عمل آورد. وی در خصوص پیشنهاد یکی از مدیران بخش خصوصی مبنی بر قرار ندادن سقف عملیات و ایجاد محدودیت جهت فعالیت شرکت های بزرگ بندری و حضور شرکت های جدید در مدیریت راهبردی لجستیک کشور، تأکید کرد : سازمان بنادر و دریانوردی هم با سرمایه گذاری شرکت های جدید علاقه مند به حمل و نقل چند وجهی و هم با توسعه فعالیت شرکت بزرگ و توانمند موافق است. البته به شرط اینکه قابلیت سرمایه گذاری را داشته باشند.

صدر ادامه داد: به عبارت دیگر، گردش مالی و توان انجام تعهدات‌شان به گونه ای باشد که از حفظ وضعیت موجود و ارتقا و توسعه کار بربیایند. چرا که در غیر این صورت فعالیت جاری‌شان با وقفه و مشکل مواجه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما با انحصار مخالف هستیم و موافق محدودیت نیز نیستم و با اعلام اینکه بنادر کشور یا در منطقه ویژه اقتصادی یا در مناطق آزاد تجاری – صنعتی قرار دارند و از نظر گمرکی خارج از سرزمین اصلی هستند، اظهار داشت : ما در سازمان بنادر پیشنهاد کردیم که کلیه فعالیت های بندری و دریایی باید از مالیات معاف شود؛ چرا که اعتقاد ما بر این است که این فعالیت ها به نوعی صادرات خدمات محسوب می شود و درآمدزایی برای کشور ایجاد می کند. بنابراین همان تسهیلات که در مناطق آزاد برای سرمایه گذاران و 20 سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته می شود، باید همان را در مناطق ویژه اقتصادی که ارزش افزوده ایجاد می کند، در نظر گرفته شود.

در نشست پیشین مدیران سازمان بنادر با فعالان بخش خصوصی و ترمینال داران بندری، درخصوص روان سازی مسائل جاری و هم‌چنین حل مشکلات موجود در بنادر تصمیم گیری شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49