ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فارس هاب حمل و نقل ریلی جنوب کشور خواهد شد

هوشنگ عشایری مدیر کل اداره راه و شهرسازی فارس گفت: استان فارس به دلیل شرایط مکانی، جغرافیایی، صنعتی، معدنی، پزشکی، علمی و جذابیت های گردشگری از اهمیت زیادی در حوزه حمل و نقل و شهرسازی در کل کشور برخوردار است، به همین دلیل تلاش ما بر این است که در آینده ای نزدیک فارس به چهارراه حمل و نقل ریلی جنوب کشور تبدیل شود.

عشایری در ادامه افزود: اجرای طرح راه آهن شیراز - بوشهر، تکمیل خط ریلی شیراز - گل گهر و احداث راه آهن شیراز - اهواز از جمله اقداماتی است که امکان محقق شدن این هدف را فراهم کرده و این منطقه را به هاب جنوبی کشور و در نهایت منطقه آزاد تجاری تبدیل می کند.

وی همچنین توسعه فرودگاه بین المللی شیراز در ساخت ۲۵ هزار متر مربع سالن بین المللی،۲۲ هزار متر مربع سالن داخلی،باندها و پارکینگ را از برنامه های سال جاری این استان بیان کرد.

این مقام مسئول در خصوص توسعه و بهسازی راه ها اعلام کرد: امید است با ساخت سالانه ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه هرچه زودتر پروژه پنج توسعه با احداث در کل یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه به پایان رسیده و با توجه به میزان قیر تأمین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز امسال ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان روکش آسفالت شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس درباره پروژه های مسکن مهر استان گفت: تلاش اداره بر این است که تا پایان سال ۹۴ همه واحدهای این پروژه به پایان رسیده و پس از تکمیل خدمات رفاهی آن به مالکان تحویل داده شود.

عشایری همچنین رسیدگی به مسئله بافت فرسوده، ساخت ۳۰ هزار مسکن در این مناطق و افزایش ایمنی راه ها را از دیگر اهداف این اداره کل در سال جاری بیان کرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47