ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
در حوزه راه آهن نزدیک به 28 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است ، در حوزه حمل و نقل هوایی نیاز به 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم

بازدید از فاز جدید توسعه فرودگاه شیراز و پیگیری آخرین مراحل ساخت آزادراه اصفهان – شیراز، دو محور اصلی سفر آخوندی به استان فارس را تشکیل می‌دهد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عباس آخوندی از روز سه شنبه سفر خود را به استان فارس در حالی آغاز کرد که تمام پروژه‌های راهی این استان تحت الشعاع یک طرح جامع و بزرگ قرار دارد. طرح اتصال آزادراهی اصفهان به شیراز که می‌تواند یک تحول بزرگ در راه‌های مرکزی کشور به وجود آورد .

این آزادراه که طرح ساخت و اجرای آن در دو فاز پيش‌بيني شده است، فاصله این دو شهر و به تبع آن تهران به شیراز را 134 کیلومتر کاهش می‌دهد و البته در زمان سفر نیز بیش از صد دقیقه صرفه جویی را به‌دنبال خواهد داشت و برآوردها نشان‌دهنده صرفه‌جويي قابل توجه در مصرف سوخت است.

این آزادراه که آخوندی مطلع شدن از آخرین وضعیت آن را به عنوان یکی از محورهای اصلی سفرش به استان فارس اعلام کرده با توجه به وسعت 370 کیلومتری برای تکمیل به هزینه‌ای بسیار زیاد احتیاج دارد .

هزینه‌ای که بر مبنای قراردادهای اعمال شده نزدیک به نیمی از آن را بخش خصوصی تامین می‌کند و ما بقی با اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد. البته کل مراحل اجرایی در این طرح تنها به فاز اول پروژه مربوط می‌شود و فاز دوم با وجود گذشت زمانی نسبتا طولانی هنوز در مرحله مطالعه به سر می‌برد .

فاز نخست این پروژه اما با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده و احتمالا تا دو سال آینده به زیربار ترافیک می‌رود. این محور به طول 210 کیلومتر از محور سپیدان شیراز شروع و پس از عبور از تنگ خیاره و دشت بیضاء و ساحل حاصلخیز رودخانه کر و کامفیروز، بهشت گمشده و شرق آبشار مارگون ، تنگ براق و شرق شهر یاسوج(با فاصله حدود 50 کیلومتر) ، منطقه کوهستانی چهار دره و آبادی های خسرو شیرین ضمن عبور از رودخانه ایزد خواست در محدوده شهر ایزدخواست به محور موجود وصل مي‌شود .

شرکت ساخت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش قابل توجه تصادفات استانی و افزایش سرعت تردد در محورهای اصلی این دو استان را از اهداف اصلی پروژه آزادراه اصفهان- شیراز عنوان کرده است .

حضور وزیر راه و شهرسازی در این پروژه بسیار مهم که در تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور نقشی حیاتی ایفا می‌کند روند ساخت و تکمیل این آزادراه را با سرعت بیشتری همراه می‌کند هرچند هنوز فاز دوم این راه بسیار مهم وارد مراحل اجرایی نشده و به معرفی سرمایه گذار و پیمانکار نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث خط آهن شيراز به گلگهر از آرزوهاي ديرينه مردم خصوصا در شهرستان ني‌ريز است كه در اولين گشايش اعتبار به شكل جدي اجرايي و ارتباط مستقيم ريلي با بندرعباس برقرار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) منطقه فارس، عباس آخوندي عصر چهارشنبه 9 ارديبهشت در جلسه شوراي اداري شهرستان ني‌ريز با تصريح اينكه تمام مطالبات مردم اين شهرستان در هيئت دولت مطرح و دنبال مي‌شود، گفت: قبل از هر وعده‌اي علاقه‌مند هستيم بررسي‌هاي فني را انجام داده و در عمل اثبات كنيم كه پيگير توسعه هستيم..

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنترل روند افسار گسیخته تورم توسط دولت نشان دهنده زحمات دولت است اضافه کرد: اگر بخواهیم مجددا تولید نفت ایران را به دو برابر وضعیت فعلی برسانیم به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز است.

آخوندي گفت: در حوزه راه آهن نزدیک به 28 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است ، در حوزه حمل و نقل هوایی نیاز به 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم و هرجا که بخواهیم ورود پیدا کنیم نیاز به میلیاردها سرمایه داریم اما ما می‌توانیم همه این کارها را بکنیم که البته نیازمند زیر ساخت‌های فراوان است .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ثبات سیاسی و اجتماعی در ایران سبب می‌شود که علاقمندان به سرمایه گذاری به صورتی جدی وارد عمل شوند .

آخوندی خاطر نشان كرد: مجموعاً 2 هزار و 300 کیلومتر آزاد راه در ایران وجود دارد اما این دولت تا کنون با احداث هزار کیلومتر آزاد راه موافقت كرده که این نشان دهنده اعتماد به سرمایه گذاران هست .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداري از 68 کیلومتر از بزرگراه رونیز – استهبان – نی‌ریز را با اعتبار 1100 میلیارد ریال، گفت: این پروژه را ان‌شاء‌الله ادامه خواهیم داد تا دسترسی ایمن و روان به این منطقه وجود داشته باشد .

آخوندي تاكيد كرد: متاسفانه وضعیت آب‌های زیر زمینی در این منطقه بسیار خطرناک است که دولت در این بخش به دنبال نگاه‌های جدیدی است



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49