ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نشست تخصصی «کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه ای» در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود

نشست تخصصی «کارآفرینی و افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای» ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ به صورت مشترک از سوی «گروه مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم تحقیقات» و «جامعه مشاوران راهبر مهندسان ساختمان» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدیر گروه و رئیس مرکز نوآوری در مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات گفت: این نشست دومین نشست از سری نشست‌های تخصصی نوآوری در مدیریت ساخت و چهارمین نشست راهبر مهندسان ساختمان در زمینه مسائل صنفی فعالان نظام مهندسی کشور و مورد حمایت تعدادی از سازمانهای نظام مهندسی استان‌ها و نهادهای فعال در عرصه مهندسی ساختمان قرار گرفته است.

دکتر مهدی روانشادنیا با بیان این مطلب که نیروی انسانی متخصص، بالا‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که توجه به این مهم با برنامه ریزی مناسب در دو حوزه آموزش و اشتغال، موجبات رشد و پویایی آن جامعه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: یکی از چالش های بسیار مهم برای جامعه مهندسان ساختمان، حجم تعداد فارغ التحصیلان مرتبط با هفت تخصص تعریف شده در نظام مهندسی ساختمان و جذابیت اخذ صلاحیت های حرفه‌ای در سه حوزه طراحی، اجرا و نظارت ساختمان است که پیش بینی می‌شود چنانچه برای آن برنامه ریزی صحیح و به موقعی انجام نپذیرد، بازارهای کار در این حوزه‌ها دچار بحران شود.

به گفته روانشادنیا، بندهای ۲ و ۳ از ماده ۲ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صراحتاً توجه به مشاغل و حرفه‌های مهندسی و تلاش برای رشد و اعتلای مهندسی در کشور را به عنوان اهداف و خط مشی این قانون برشمرده است.

به گفته روانشادنیا، بندهای ۲ و ۳ از ماده ۲ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صراحتاً توجه به مشاغل و حرفه‌های مهندسی و تلاش برای رشد و اعتلای مهندسی در کشور را به عنوان اهداف و خط مشی این قانون برشمرده است

وی ادامه داد: همچنین بند۲ از ماده ۱۵ در قانون مذکور نیز برنامه ریزی برای رشد و اعتلای حرفه‌های مهندسی و مشاغل مرتبط با آن را به دوش اعضای هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان‌ها نهاده است. از طرفی بند ۷ از ماده ۲‌‌ همان قانون، اطمینان از ایمنی و بهداشت، بهره دهی مناسب، تأمین آسایش و صرفه اقتصادی در ساختمان‌ها، فضاهای شهری و ابنیه و مستحدثات عمومی را برای حمایت از مردم به عنوان بهره برادران اصلی و حفظ و افزایش بهره وری منابع مواد و انرژی و سرمایه‌های ملی را از اهداف اصلی وضع مقررات ملّی ساختمان اعلام کرده است.

مدیر گروه و رئیس مرکز نوآوری در مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات درباره محورهای تخصصی این نشست افزود: ارتباط اخلاق مهندسی با نوآوری، خلاقیت، کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه‌ای مهندسان ساختمان، نقاط ضعف و قوت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه‌ای، کارآفرینی و افزایش صلاحیتهای حرفه‌ای و نقش آن در رشد فرهنگی و اقتصادی مهندسان ساختمان و بررسی ظرفیت‌ها و صلاحیتهای حرفه‌ای مشترک و انحصاری در هفت رشته تخصصی ساختمان از محورهای قابل توجه در این نشست تخصصی است.

روانشادنیا ادامه داد: از دیگر محورهای مدنظر این نشست، نقش اعضای حقیقی و حقوقی نظام مهندسی ساختمان در کارآفرینی و افزایش صلاحیت های حرفه‌ای، نقش دفا‌تر و شرکت های خدمات مهندسی ساختمان در کارآفرینی و افزایش صلاحیت های حرفه‌ای و نقش سازمان‌ها، دولت و مجلس در کارآفرینی و افزایش صلاحیت های حرفه‌ای مهندسان ساختمان را یاد آوری کرد.

مدیر گروه های راه و ترابری، حمل و نقل و مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات افزود: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال مهندسان، از همه متخصصان و فعالان صنفی دعوت می‌شود در این نشست حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، ارسال یادداشت و مقاله و همچنین ثبت نام در این نشست تخصصی به آدرس www. Lobe. ir مراجعه کنند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48