ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
بسترسازی جهت استفاده مهندسان ‏عضو سازمان از تسهیلات صندوق امید و اعزام 5000 نفر به کشور قطر
اولین جلسه کارگروه مشترک تفاهم نامه منعقده بین سازمان نظام مهندسی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‏در صبح روز چهارشنبه مورخ 20 اسفند ماه سال93 در دفتر معاونت محترم اشتغال و کارآفرینی ‏وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور نمایندگان طرفین تفاهم نامه به شرح ذیل تشکیل شد.

نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان: آقایان مهندس عامری(دبیر سازمان)، حق بین(دبیر سازمان)، سیف زاده(رئیس کارگروه توسعه صادرات) وخانم باستان (کارشناس کارگروه توسعه صادرات)

نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آقایان دکتر طائی (معاونت اشتغال و کارآفرینی)، مهندس زمانی (مدیر کل آموزش صنایع مرکز آموزش فنی و حرفه ای) به نمایندگی از طرف آقای دکتر پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، مهندس اصفهانی(مدیر کل دفتر کار آفرینی)، خانم سلامتی (کارشناس دفتر اشتغال)

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از ‏آشنایی با پتانسیل سازمان نظام مهندسی اعلام کرد که در سال آینده موارد مهمی در بودجه دولت دیده شده است که ‏باتحقق این مهم می توان از توانمندی های سازمان که در سطح کشور گسترده شده است استفاده نمود. بخصوص با ‏توجه به تعداد بیش از 450 دفتر نمایندگی سازمان و بیش از 800 مرکز آموزش فنی و حرفه ای وزارت، همکاری ‏خوبی در زمینه آموزش نیروی ماهر می تواند صورت پذیرد.

ایشان همچنین در خصوص امکان استفاده مهندسان ‏سازمان از تسهیلات صندوق امید اعلام نمودند: اعطای تسهیلات به مبلغ یکصد میلیون تومان به هر نفر و در صورت تجمیع ‏نفرات تا 10 نفر امکان ارتقای این مبلغ تا یک میلیارد تومان نیز وجود دارد. همچنین بودجه ای خاص در زمینه ایجاد ‏تسهیلات زیر بنایی در مناطق محروم و عدم برخوردار از امکانات لازم، مصوب شده است که میتوان با کمک سازمان ‏های نظام مهندسی از اعضای آن در زمینه اجرای طرحهای مذکور استفاده نمود.

در رابطه با اعزام نیروی متخصص به ‏خارج از کشور نیز ایشان به تفاهم نامه اخیر وزارت کار با وزارت کار کشور قطر اشاره نمود که بر اساس این تفاهم ‏نامه امکان اعزام 5000 نفر به کشو قطر فراهم است .همچنین وزارت کار در سال 94 برنامه اعزام 10000 نفر نیرو را ‏به کشور های مختلف در برنامه کار خود قرار داده است . در خاتمه به پیشنهاد آقای مهندس سیف زاده ماده 3 تفاهم ‏نامه بررسی و موارد زیر مورد تصویب قرار گرفت:‏

‏1- کمیته کارشناسی مشترک تشکیل و آخرین چهارشنبه هر ماه جلسه برگزار گردد.‏

‏2- نمایندگان طرفین برای شرکت در جلسه کارشناسی آقایان مهندس:سیف زاده و اصفهانی تعیین شدند.‏

‏3- هر 3 ماه یکبار گزارش کمیته کارشناسی به جلسه کارگروه اجرایی ارائه و جهت هر چه بهتر اجرای شدن آن تصمیم ‏گیری گردد.‏

‏4- متن تفاهم نامه نیز جهت اطلاع استانهای سراسر کشور به سازمانهای تعاون،کار و رفاه اجتماعی آن استان ارسال ‏گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44