ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
در سال 93 برای احداث حدود ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه در سال جاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عقد قرارداد شد که این رقم معادل ۴۰ درصد آزاد راه‌های ایران است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۳، گفت: تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای سفرهای نوروزی فعال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پایانه مسافری غرب در آستانه آغاز سفرهای نوروزی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای همه بخش‌های حمل و نقل از جمله هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای سفرهای نوروزی فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اظهار کرد: علاوه بر سفرهایی که توسط وسائل حمل و نقل شخصی صورت می‌گیرد حمل و نقل عمومی نیز سهم بسزایی در جا به جایی مسافران بر عهده دارد به طوریکه روز گذشته حدود ۸۳ هزار مسافر از تهران توسط حمل و نقل عمومی جا به جا شدند.

آخوندی افزود: در سال جاری پیش فروش اینترنتی بلیت حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده به طوریکه ۱۵۰ هزار بلیت از طریق اینترنت در اختیار مردم قرار گرفت تا بتوانند از قبل برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند ضمن اینکه امیدواریم سهم فروش اینترنتی بلیت حمل و نقل عمومی هرساله افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم تهران از حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۲۵ درصد است که سهم قابل توجهی را شامل می‌شود گفت: ترمینال غرب ۴۰ درصد از سهم کل حمل و نقل تهران را بر عهده دارد. همچنین قیمت مسیرهای مختلف متناسب با نوع وسیله نقلیه عمومی در پایانه‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌‌شود.

آخوندی ادامه داد: تلاش کردیم راهنمای حقوق مسافر در اختیار مردم قرار گیرد تا بدانند از چه حقوقی در طول سفر برخوردار هستند، همچنین شرکتهای حمل و نقل جاده ای سیستم تلفنی ۲۴ ساعته در اختیار مردم قرار می‌دهند تا در صورت بروز مشکل بتوانند اطلاع دهند. همچنین تلفن ۸۸۸۰۴۴۰۰ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به مسافران است.

آخوندی اظهار امیدواری کرد که هرساله خدمات بیشتری در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم ارائه شود.

وزیر راه و شهرسازی افزایش رفاه مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی همچنین افزایش ایمنی در جاده‌ها را هدف عمده وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل عنوان کرد و گفت: به دنبال این بودیم که تمام اتوبوسها قبل از استفاده از نظر فنی بررسی دقیق شوند.

وی با بیان اینکه نگهداری جاده‌های شریانی کشور در سال جاری از وضعیت بهتری برخوردار بود گفت: در سال جاری ۱۰ میلیون تن آسفالت برای روکش جاده‌های کشور مورد استفاده قرار گرفت که نسبت به چهار و نیم میلیون تن روکش آسفالت در سال ۹۲ رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است و در تلاشیم سال آینده این میزان به ۱۷ میلیون تن افزایش یابد.

آخوندی ادامه داد: در حمل و نقل جاده‌ای در بخش آسفالت و توسعه راه‌ها اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد به طوریکه احداث حدود ۱۰۰۰ کیلومتر آزادراه در سال جاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عقد قرارداد شد که این رقم معادل ۴۰ درصد آزاد راه‌های ایران است. در همین راستا امروز در هیئت دولت احداث آزادراه سبزوار به مشهد با اعتبار دو میلیارد تومان تصویب شد که می‌تواند خبر خوبی برای زوار امام رضا باشد.

آخوندی با بیان اینکه در سال جاری آزاد راه قم-گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر به بهره برداری رسید گفت: فردا سیستم کنترل اتوماتیک قطار(ATC) با حضور معاون اول رئیس جمهور در راه آهن تهران به بهره برداری می‌رسد ضمن اینکه تمام مسیر تهران-مشهد را به این سیستم تجهیز کردیم این در حالی است که تعداد کشورهایی که به این سیستم مجهز هستند زیاد نیست.

در این بازدید داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد.

تجهیز رادارها و سطوح پروازی مهرآباد در دستور کار

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره بازدید امروز خود از فرودگاه مهرآباد به منظور بهره‌برداری رسمی از ترمینال یک این فرودگاه گفت: مهرآباد از فرودگاه‌های مهم کشور است که سالانه حدود ۱۴ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند و از پر ترافیک ترین فرودگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که در گذشته برای پروازهای حج مورد استفاده قرار می‌گرفت بعد از انتقال این پروازها به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مدتها بلااستفاده بود که طی دو ماه اخیر بازسازی شد و امروز برای انجام پروازهای داخلی به بهره برداری رسید که ۱۷ درصد از پروازهای فرودگاه مهرآباد از طریق این ترمینال انجام می‌شود.

آخوندی گفت: تلاش کردیم در فرودگاه بین المللی مهرآباد پلهای هوایی (پل تلسکوپی به منظور جا به جایی مستقیم مسافران از سالن ترانزیت به داخل هواپیما بدون استفاده از اتوبوس) نصب شود که تاکنون دو پل تلسکوپی فعال شده و یک پل دیگر نیز در آینده نصب خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته در ورودی ترمینال‌ها تمامی مسافران و وسائل آنها باید بازرسی می‌شد اما این گیت بازرسی از ورودی ترمینال‌ها به منظور تسهیل‌ پذیرش عبور مسافران برداشته شد؛ ضمن اینکه سالن ترانزیت ترمینال‌های یک و دو نیز به یکدیگر متصل شدند.

آخوندی با بیان اینکه باید اقدامات بیشتری در فرودگاه مهرآباد در جهت تسهیل اعزام و پذیرش مسافران همچنین بهسازی سطوح پروازی انجام شود تا این فرودگاه از وضعیت بهتری برخوردار باشد گفت: طی ۱۴ تا ۱۵ سال گذشته سرمایه گذاری جدیدی در بخش تجهیزات راداری فرودگاه مهرآباد صورت نگرفته که تجهیز رادارها در دستور کار است و سطوح پروازی نیز در حال نوسازی و بهسازی است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعداد پروازها در نوروز ۹۴ علیرغم همه محدودیت‌های بین‌المللی تعداد پروازها هفت درصد افزایش می یابد گفت: در بخش دریایی نیز پیش بینی می‌کنیم تعداد مسافران از شش میلیون نفر سال گذشته به هفت میلیون نفر در نوروز ۹۴ افزایش یابد.

افزایش بیش از ۲ میلیون نفری ظرفیت مسافری مهرآباد

ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بعد از یک دوره عدم استفاده با بازسازی مجدد به طور رسمی بهره برداری شد.

ترمینال یک فرودگاه بین المللی مهرآباد در گذشته به عنوان ترمینال خروجی پروازهای حج مورد استفاده قرار می‌گرفت که پس از انتقال پروازهای حجاج به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) این ترمینال بازسازی و برای پروازهای داخلی از روز پنجشنبه ۲۱ اسفند جاری مورد استفاده قرار گرفت که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی بهره برداری از آن آغاز شد.

بر اساس این گزارش، پروازهای دو شرکت هواپیمایی کیش ایر و زاگرس ایر به ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد منتقل شده که ۱۷ درصد کل پروازهای این فرودگاه را شامل می‌شود.

ترمینال یک با مساحت حدود ۲۲ هزار مترمربع بزرگترین فضای ترمینالی اداری فرودگاه مهرآباد است. با بازسازی ترمینال یک و استفاده از ظرفیت موجود در فرودگاه، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به ظرفیت مسافری این فرودگاه افزوده می‌شود. سالانه ۱۴ میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعزام و پذیرش می‌شوند که با افتتاح این ترمینال حجم مسافران به بیش از ۱۶ میلیون نفر در سال افزایش یافت.

ترمینال یک فرودگاه مهرآباد دارای دو سالن پروازهای ورودی و خروجی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالن پروازهای خروجی این ترمینال جهت بدرقه مسافران نوروزی آماده شده و بخش سالن پروازهای ورودی نیز اوائل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در مدت ۴۰ روز با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. بعد از تکمیل سالن پروازهای ورودی ترمینال یک ۳۰ درصد از حجم اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه به ترمینال یک منتقل خواهد شد ضمن اینکه ۳۰ درصد از این حجم توسط ترمینال ۲ و ۴۰ درصد از حجم اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه مهرآباد از ترمینال‌های ۴ و ۶ این فرودگاه انجام می شود.

وزیر راه و شهرسزای با حضور در فرودگاه مهرآباد علاوه بر حضور در ترمینال یک از ترمینال دو مهرآباد و سپس ترمینال غرب تهران بازدید کرد



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49