ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.4 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
جزئیات بودجه مصوب 844 هزار میلیارد تومانی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۳
نمایندگان مجلس بودجه سال ۱۳۹۴ را ۸۴۴ هزار میلیارد تومان به تصویب رساندند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز پارلمان پس از بررسی بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی لایحه بودجه ماده واحده و تبصره‌های آن را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه مجلس در ماده واحده لایحه بودجه مقرر شد: بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۸ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۸ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۰۱ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال شامل:

۱-منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۳۸۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال

ب- بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداختها بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال

به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۶۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال از منابع عمومی دولت متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند. ابلاغ ۱۶۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال (مابه‌التفاوت سقف ابلاغی تا اعتبار مصوب) به شرح زیر در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۴ و صرفاً پس از اطمینان از تحقق منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه انجام می‌گیرد:

اعتبارات هزینه‌ای ۱۱۷ هزار میلیارد (۱۱۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌ای ۳۵ هزار میلیارد (۳۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
اعتبارات تملک داراییهای مالی ده هزار و ۴۵۰ میلیارد (۱۰.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه‌ای استانی، دو‌درصد (۲%) از محل صادرات نفت خام برای مناطق نفت‌خیز و محروم کشور و اعتبارات موضوع ماده واحده قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته مصوب ۳۰/۷/۱۳۹۳ مشمول کاهش اعتبار نیست.

حداقل معادل ۳۰۰ هزار میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال باید به طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای اختصاص یابد که در مقاطع سه ماهه و به تناسب، تخصیص پیدا می‌کند.

بودجه به شورای نگهبان رفت
از جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ با ۲۲ تبصره در این جلسه پایان یافت و به شورای نگهبان ارسال شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه بررسی لایحه بودجه از نمایندگان مجلس، نواب رئیس، دبیران هیات رئیسه تشکر کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از اعضای کمیسیون تلفیق، ریاست و سخنگوی این کمیسیون تشکر کرد و اظهار داشت: در این باره همکاری نزدیکی میان کمیسیون تلفیق و مجلس وجود داشت.

لاریجانی همچنین از فقهای شورای نگهبان درخواست کرد هر چه زودتر مصوبات مجلس را بررسی کنند تا کار بررسی بودجه به اتمام برسد. وی همچنین از رئیس جمهور و اعضای هیات وزیران نیز تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کارشناسان این سازمان، وزیران و معاونان کلیه دستگاه های اجرایی، کارشناسان مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات، معاونت قوانین و نظارت مجلس نیز تشکر کرد.

لاریجانی همچنین از کلیه خبرگزاری ها که اخبار صحن علنی مجلس را در این مدت پوشش دادند تشکر کرد.


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46