ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
گزارش سازمان نظام مهندسی از مراسم روز مهندس

مراسم بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی و جشن روز ملی مهندسی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و همچنین با حضور جمع کثیری از مهندسین صنعت ساختمان ، عصر روز پنجم اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

مراسم با خوش آمدگویی مدیر روابط عمومی سازمان آغاز شد.
سعید غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران طی سخنانی در این مراسم ، حضور اعضا در این ضیافت را مغتنم شمرد و بر وظایف اصلی سازمان تاکید کرد.

غفرانی همچنین گفت: روز مهندس تجلی زحمات و تلاش های فراوانی است که مهندسان در طول سال متحمل می شوند و در این روز از زحمات آنان قدر دانی می شود .

وی ادامه داد: بخش عمده فعالیت های عمرانی که در کشور دیده می شود توسط مهندسان انجام می شود .

غفرانی با اشاره به اینکه مردم به مهندسان اعتماد پیدا کرده اند و این گام بسیار بزرگی است بیان کرد: بر اساس گفته وزیر راه وشهرسازی ، نقش نظام مهندسی نباید به کنترل ساختمان محدود باشد و باید در اجرای آن نیزنقش داشته باشد .

مهندس اکبر ترکان مشاور عالی رییس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز در این مراسم روز ملی مهندسی را به مهندسان تبریک گفت و طی سخنانی بیان کرد:قانون فعلی نظام مهندسی اگر چه نیاز به اصلاح دارد، و لی بخش ها و ظرفیت های مهمی از قانون نظام مهندسی هم وجوددارد که عملی نشده است.

ترکان تاکید کرد:یکی از بخش های مهم قانون نظام مهندسی اجرای ساختمان توسط مجری ذیصلاح است. باید راهکاری جستجو شود تا اجرای ساختمان صرفا به مجری ذیصلاح داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:استان تهران بخش بزرگی از مهندسان عضو سازمان را در خود جای داده است و این نشان می دهد تصمیماتی که در تهران گرفته می شود اثرات گسترده ای در کل کشور دارد .

در ادامه مراسم بزرگداشت روز ملی مهندسی ، از مهندسان برتر سال 93 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و نفرات برتر آزمون ورود به حرفه مهندسی تقدیر شد.

اما این پایان مراسم نبود و گردهمایی بزرگ مهندسان ، پس از پایان سخنرانی ها و مراسم بزرگداشت و با ورود به بخش دوم ، شب خاطره انگیزی را برای همه حاضران در سالن به یادگار گذاشت.

اجرای برنامه محمود شهریاری ، حمید ماهی صفت، مانی رهنما، گروه سون تا ابتدای بامداد روز آینده به طول انجامید.

پیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، طی انتشار بیانیه ای روز ملی مهندسی را به مهندسین فرهیخته حوزه صنعت ساختمان تبریک گفته بود.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44