ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.4 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
تصویب پروژه‌های جدید شهری ضابطه‌مند می‌شود
تصویب پروژه‌های جدید شهری ضابطه‌مند می‌شود

اجرای پروژه‌های بی‌ثمر، نمایشی و بدون استفاده یکی از منابع هدر رفتن بودجه‌های شهرداری تهران است. تونل امیرکبیر آخرین نمونه این نوع پروژه‌ها است که بعد مصرف حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن این روزها تقریبا هیچ کارکردی در انتقال ترافیکی تهران ندارد. شورای شهر برای جلوگیری از تکرار این نوع اتفاق‌ها دست به کار شده است و اقبال شاکری از ابلاغ نظام پذیرش پروژه‌های شهرداری خبر می‌دهد.

بسیاری از پروژ‌ه‌های شهرداری بدون اطلاع و تصویب شورای شهر تهران اجرا می‌شود و اغلب این نوع پروژه‌ها در آینده دچار مشکل می‌شوند. صرف هزینه‌های فراتر از آنچه پیش‌بینی شده است و یا بدون استفاده‌ماندن پروژه‌ای که میلیاردها تومان هزینه داشته از جمله مشکلاتی است که پروژه‌های بدون مطالعه شهرداری ایجاد می‌کند.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران راه‌ چاره جلوگیری از این نوع اتفاق‌ها را پیش‌بینی فرایندی می‌داند که در آن تمامی پروژه‌های شهری مطالعه و در یک مسیر عقلانی تصویب شوند. او در گفتگو با CHN از ابلاغ «نظام پذیرش پروژه‌های شهری» به شهرداری تهران خبر می‌دهد.

به گفته او در این نظام برای تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری فرایندهای را که باید یک پروژه طی کند مشخص شده‌ است. هر پروژه‌ای که در شهرداری قرار است اجرا شود، چه آن پروژه بزرگ و هزینه‌بر باشد چه کوچک و کم‌هزینه باید این فرایند را طی کند تا بتواند اجرایی شود.

شاکری با اشاره به اینکه جلسات متعددی با معاونت‌های عمرانی، مالی و ترافیکی شهرداری و همچنین کارشناسان برای تصویب این نظام برگزار شده است، معتقد است در نهایت برای نظام پذیرش پروژهای شهری «دستورالعمل خوبی» تهیه شده و این دستورالعمل با معاونت برنامه‌ریزی شهرداری نهایی شده است.

به اعتقاد این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با ابلاغ این دستورالعمل‌ها «مراحل تصویب پروژه‌های جدید در شهرداری تابع ضابطه و قانون و مقررات» خواهد شد و شورای شهر تهران تلاش خواهد کرد پروژه‌های شهرداری حتما از این مسیر بگذرند و اتفاق‌هایی مانند تونل امیرکبیر دیگر اتفاق نیافتد.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46