ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ترجمه "راهنمای برنامه ریزی تجهیز کارگاههای عمرانی" به چاپ رسید

ترجمه "راهنمای برنامه ریزی تجهیز کارگاههای عمرانی" به چاپ رسید

تجهيز کارگاه عبارت است از: عمليات و تدارکاتي که باید به صورت موقت براي دوره اجراي انجام شود، تا آغاز و انجام دادن عمليات موضوع پيمان طبق سند و مدارک پيمان ميسر شود .

بسیاری از شركت‌های کوچک و بزرگ کشور به تسهيلات تجهیز کارگاه به عنوان هزينه‌اي غيرضروري نگاه مي‌كنند و به نحو اصولي و مطمئن براي آن برنامه‌ريزي نمي‌كنند. به جهت اين سهل‌انگاري اغلب حوادث زيادي در كارگاه رخ مي‌دهند، مشکلاتی در شناسایی و انتخاب معادن آب و مصالح سنگی، تداخل‌هاي بيشمار بين تجهيزات و مسير حركتي پرسنل و يا مصالح و براورد اشتباه برق و آب مورد نیاز به وجود می آید. در نتیجه، دوباره کاری، اتلاف منابع و آسیب های زیست محیطی در کارگاههای کشور بیشمارند.

کتاب راهنمای برنامه ریزی تجهیز کارگاههای عمرانی که توسط سه تن از متخصصان در سال 2013 نگارش یافته است، تلاشي در جهت راهنمایي هر چه بهتر و شناخت جایگاه تجهيز کارگاه به همراه بررسي نکات اجرایي آن و ارائه راه حل هایي براي پوشش دادن به نقایص، به نحوي که تيم اجرایي در اجراي پروژه ها با آن درگير مي باشد.

از جمله مواردی که می تواند راهنمایی برای مهندسان و فعالان کارگاههای کشورمان باشد، توجه این کتاب به محاسبات تجهیزات برقی و مکانیکی یک کارگاه، الزامات ایمنی و بهداشتی و نیز توصیه هایی برای انتخاب بهینه ماشین آلات و تجهیزات اجرایی است. همچنین، حجم مختصر کتاب این امکان را برای مهندسان کارگاهی و فعالان پر مشغله ایجاد می کند تا در فرصت کمی آن را مطالعه نمایند. فصول کتاب عبارتند از:

فصل اول :  داده های اولیه

فصل دوم :  طرح برنامه ریزی مدیریت کارگاه در مرحله مناقصه

فصل سوم : طرح مدیریت کارگاه پس از امضاء قرارداد . .

فصل چهارم : پیشنهاداتی برای انتخاب جرثقیل های عمرانی

فصل پنجم :  پیشنهاداتی برای محاسبه تجهیزات و تسهیلات مورد نیاز کارگاهی

فصل هفتم :  الزامات مربوط به تجهیزات کاری

فصل هشتم: مراقبت های بهداشتی کارگاه

این کتاب توسط آقایان دکتر مهدی روانشادنیا و مهندس محمد عادل بزرگمهر ترجمه و به همت انتشارات سیمای دانش منتشر شده است. این اثر در کنار سایر کتابهای دکتر روانشادنیا همچون اصول، مقررات و روش های مدیریت پیمان طرح های عمرانی، تأسیسات تولید مصالح سنگی(سنگ شکن)، مدلسازی اطلاعات ساختمان سبز، از مدیریت پروژه تا مدیریت سبد پروژه ها، استاندارد اجرایی تخریب ساختمان ها، مرجع مدیریت ماشین آلات عمرانی و مرجع مدیریت ایمنی در پروژه های عمرانی، می تواند مورد استفاده مهندسان و مدیران اجرایی کشور قرار گیرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49