ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دولت بودجه تحقیقات و پژوهش را در سال آینده 34 درصد افزایش داده است.
تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/09/25
سخنگوی دولت با بیان اینکه در سال آینده همه منابع دولت فقط 6.2 درصد افزایش می یابد ، گفت: با این حال دولت بودجه تحقیقات و پژوهش را در سال آینده 34 درصد افزایش داده است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمد باقر نوبخت در جشن روز پژوهش گفت: این در حالی است که نرخ تورم در سال آینده حدود 14 درصد پیش بینی شده است .
وی با بیان اینکه دولت انتظار دارد تحقیقات و پژوهش در جهت افزایش بهره وری استفاده شود ، گفت : این افزایش بودجه از سوی دولت حامل این پیام است که دولت به تحقیقات بهاء می دهد و به آن نیازمند است .
نوبخت تاکید کرد: توقع دولت اجرای پژوهش ها و تحقیقاتی است که جنبه کاربردی داشته باشد و فقط صرفا به درد کتابخانه نخورد.
وی با بیان اینکه دانشمندان کشورمان در 35 سال گذشته در علوم مختلف از جمله علوم هسته ای و هوافضا پیشرفت های زیادی داشته اند ، گفت: دولت به مثابه پدر ملت چیزی برای تحقیقات کم نخواهد گذاشت اما جهت دهی این مطالعات باید افزایش بهره وری باشد.
سخنگوی دولت گفت:‌ محققان کشور باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه می توانیم صنعت خودرو کشور را از وضعیت فعلی خارج کنیم یا چگونه صنعت در جایگاه رفیع تری می تواند قرار گیرد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توسعه کشور خواست همه ایرانیان است ، گفت : برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز توسعه کشور که بر اساس آن ایران باید مقام اول منطقه را به دست بیاورد ، برنامه داریم.
وی با بیان اینکه بنده و آقای روحانی در هشت سال گذشته درمرکز تحقیقات استراتژیک مشغول بررسی راه های توسعه کشور بودیم ، گفت : شرایطی پیش آمد که مجبور شدیم بیایم و گفته ها و نوشته های خود را به مرحله اجرا در بیاوریم.
نوبخت افزود : جمهوری اسلامی ایران با وجود ظرفیت های مختلف با چالشهای مختلفی نیز مواجه است و انتظار دولت از جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی این است که پاسخ دهند چگونه می توانیم از این ظرفیت ها و فرصت ها در برابر ضعف های داخلی و چالشهای خارجی ، سرافراز باشیم و به توسعه برسیم.
وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی به رشد 8 درصدی نیازمندیم ، گفت:‌
در برنامه چهارم و برنامه پنجم به این رشد دست نیافتیم و در سالهایی که بیش از هفتصد تا هشتصد میلیارد دلار منابع نفتی وارد اقتصاد کشور شد بیش از 4 و نیم درصد رشد حاصل نشد.
صدا و تصویر دارد

منبع: واحد مرکزی خبر

زمان: 1393/9/25 1:15 PM



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44