ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دکتر نوبخت از تقسیم کشور به ۹ منطقه آمایشی خبر داد
نوبخت از تقسیم کشور به ۹ منطقه آمایشی خبر داد
معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور از تقسیم کشور به ۹ منطقه آمایشی در طرح آمایش کشور خبر داد.


 به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت روز گذشته در کارگاه به سوی برنامه ششم ناجا گفت: به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور از این اقدام به هنگام مدیران عالی ناجا برای تدوین برنامه ششم که نوعی حرکت به سمت برنامه ریزی قبل از این که زمان از دست برود تشکر می کنم.

وی افزود: از آنجایی که برنامه ششم به عنوان سومین برنامه ای که در دوره بیست ساله 1384 تا 1404 طی سالهای 1395 تا 1399 باید به انجام برسد از یک سو ما دو برنامه پیشین را در اختیار داریم و از سوی دیگر، برنامه دیگری را باید داشته باشیم تا در کنار آنها بتوانیم به اهداف راهبردی در سند چشم انداز بیست ساله دست پیدا کنیم.

نوبخت بر آمایش کشوری تاکید کرد و گفت: با این آمایش از یک جهت، بی تعادلی ها و از سویی مزیت هایی را که بتواند رشدهای تزایدی و انفجاری بدهد را از بین ببریم و در راستای روزآمد کردن آنها اقداماتی انجام داده ایم و کشور را به 9 منطقه تقسیم کرده ایم که منطقه یک مربوط به گیلان و مازندران و گلستان و منطقه 9 مربوط به خراسان شمالی، جنوبی و رضوی است و معتقدیم که باید در هر منطقه، تحولی اتفاق بیفتد که جهتی داشته باشد.

وی ادامه داد: چند منطقه را در برنامه ششم داریم یکی طراحی و توسعه سواحل مکران، سامانه محورهای ترانزیتی و محور شرق است و دیگری تغییرات اقلیمی و مدیریت منابع آب است که مدیریت اخیر را آغاز کرده ایم.

نوبخت تصریح کرد: ما سیاستهای کلی را به عنوان مبنا خواهیم داشت و زمان بندی ما نیز به این ترتیب است و فرآیند تهیه برنامه را آغاز کرده ایم و تشکیل ستاد و تهیه گزارشات اولیه را نیز انجام داده ایم، تصویب نظام تدوین برنامه در ستاد تنظیم برنامه نیز محقق شده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور یادآور شد: برخی از این سیاستها و راهبردها برای نیروی انتظامی آشنا است نیروی انتظامی می توانند ایده های تکمیلی به دولت بدهد.
وی تاکید کرد: جامعه امنیت و نظم خود را از فعالیت ها و ایثارگری های شبانه روزی نیروی انتظامی دارد.

نوبخت، سیاستهای کلی را شامل گسترش روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با دولتهای غیر متخاصم و مقابله با قدرتهای سلطه جو، مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت، ارتقاء توانمندی های دفاعی و قدرت بازدارندگی به منظور دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی، اهتمام به حضور نیروهای مردمی در امنیت و دفاع از کشور، تحکیم و ارتقاء امنیت پایدار و فراگیر با تاکید بر اولویت کلانشهرها، استقرار امنیت پایدار در مناطق مرزی با تاکید بر توسعه اشراف اطلاعاتی هوشمند و هدفمند، تقویت و تعادل موثر دستگاههای اطلاعاتی، انتظامی و قضایی و هماهنگی بین آنها ، ارتقاء ایمنی و انضباط اجتماعی در عبور و مرور و حمل و نقل جاده ای، توسعه نظم و امنیت عمومی و پیشگیری و مقابله موثر با جرائم و مفاسد اجتماعی، برشمرد.

وی افزود: البته بسیاری از آنها در برنامه ششم آورده شده که به عنوان برنامه عملیاتی برای آنها پیش بینی کرده ایم.

معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور اظهار داشت: در این بخش می خواهیم برنامه های عملیاتی را انجام بدهیم و از نیروی انتظامی می خواهم یک عضو به عنوان نماینده در ستاد برنامه داشته باشند که بتوانیم با یک همکاری دو جانبه پیش برویم.


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44