ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
شهردار شیراز دستور حذف طبقات فوقانی هتل آسمان را داد
شهردار شیراز دستور حذف طبقات فوقانی هتل آسمان را داد
شهردار شیراز در نامه‌‌‌ای خواستار پیگیری تخلف پرونده ساختمانی هتل آسمان و حدف طبقات فوقانی آن شد. او در این نامه تاکید کرده، پیرو مذاکرات و مکاتبات سازمان میراث‌فرهنگی، دفتر فنی استانداری فارس و رییس سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته، ارتفاع غیر متعارف هتل آسمان روی منظر و سیمای بصری محدوده تاریخی مجموعه زندیه اثر گذار بوده و به منظور جلوگیری از تبعات بعدی باید از ادامه فعالیت پروژه جلوگیری کرد.
مریم جلیلوند: یک سال و نیم پیش بود که ساخت هتلی با ارتفاع 50 متر در یکی از خیابان‌های نزدیک و حریم منظری ارگ کریمخانی توسط خبرگزاری میراث‌فرهنگی پیگیری شد. در این مدت نظرات مختلفی حتی از سوی میراث‌فرهنگی استان فارس مبنی بر اینکه ساخت و ساز این هتل دردسرساز نیست مطرح شد اما کارشناسان و یکی از اعضای پرونده ثبت جهانی ارگ‌کریمخانی و مجموعه زندیه همچنان اصرار به توقف ساخت و سازهای این هتل داشتند و معتقد بودند که اسکلت‌های طبقات فوقانی هتل آسمان حریم منظری این مجموعه تاریخی را مخدوش کرده است.

این دو سال که با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همراه بود نه‌تنها سازنده و مجری طرح احداث هتل آسمان کوتاه نیامد که به روند ساخت و ساز هم سرعت بخشید. تا اینکه شهردار استان فارس پس از پیگیری‌های متعدد رسانه‌ها و مکاتباتی که سازمان میراث‌فرهنگی، دفتر فنی استانداری فارس و رییس سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای مورخ 27/7/93 اعلام کرد: «پیرو مذاکرات و مکاتبات سازمان میراث‌فرهنگی، دفتر فنی استانداری فارس و رییس سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته، ارتفاع غیر متعارف هتل آسمان روی منظر و سیمای بصری محدوده تاریخی مجموعه زندیه اثر گذار بوده و به منظور جلوگیری از تبعات بعدی باید از ادامه فعالیت پروژه جلوگیری کرد».


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47