ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.5 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
19 آذرماه اولین جشنواره روز ملی مدیریت پروژه برگزار شد

اولین جشنواره روز ملی مدیریت پروژه برگزار شد

در اولین جشنواره روز ملی مدیریت پروژه و چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه، برترین‌های مدیریت پروژه سال 1393 کشور معرفی و تقدیر شدند.

در این جشنواره که به همت انجمن مدیریت پروژه ایران و با حضور محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور و رئیس نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، مدیریت پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر، مدیریت پروژه تولید همزمان برق و آب قشم، مدیریت پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اصفهان 2 و مدیریت پروژه پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان پروژه های برگزیده انجمن مدیریت پروژه ایران در سال جاری موفق به دریافت تندیس سیمین شدند.

همچنین مدیریت پروژه احداث تونل نیایش به عنوان دیگر پروژه برگزیده چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه به دریافت تندیس بلورین نائل آمد. در این مراسم همچنین از خدمات ارزنده موسسه حمایت از کودکان سرطانی که در ارزیابی سال 2014 انجمن جهانی مدیریت پروژه مفتخر به دریافت تندیس زرین شده بود، تقدیر شد.

در این مراسم از آقایان اکبر ترکان، محمد تقی بانکی و منوچهر نوروزی هم به عنوان سه پیشکسوت حوزه مدیریت پروژه تقدیر شد.

ترکان با تشکر از این حرکت فرهنگی گفت: برگزاری چنین مراسمی به ارتقای مدیریت پروژه در کشور کمک خواهد کرد.

معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده در اخذ گواهینامه های حرفه ای مدیریت پروژه بخش دیگری از مراسم بود که پس از سخنرانی حسینعلی زحمتکش رئیس مرکز ارزیابی و صدور گواهینامه های مدیریت پروژه صورت پذیرفت.

حمید زرگرپور، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران طی سخنانی در این مراسم با بیان این که ایران با داشتن پروژه‌های نیمه تمامی که به 400 هزار میلیار تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز دارد، کشور مدیریت پروژه به شمار می رود و ظرفیت بالایی از این نظر دارد، وی کمبود منابع مالی را گریبان­گیر بسیاری از پروژه های کشور یادآور شد و افزود: ما به یک نظام جامع مدیریت پروژه در کشور نیاز داریم و هدف انجمن نیز ارتقای جایگاه مدیریت پروژه در کشور است.

وی ادامه داد: انجمن مدیریت پروژه سعی دارد تا از طریق تعامل با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارتقای جایگاه مدیریت پروژه در نظام فنی و اجرایی کشور محقق کند.

زرگرپور همچنین از تعامل خوب انجمن با انجمن بین المللی مدیریت پروژه خبر داد و گفت: انجمن سعی دارد تا روز ملی مدیریت پروژه را در تقویم کشور ثبت کند.

دکتر مجتبی حسینعلی پور، رییس کمیته جوایز ملی مدیریت پروژه نیز با اشاره به دستاوردهایی که اهدای سه دوره جوایز مدیریت پروژه در ایران داشته است، گفت: برای تعیین سرآمدی مدیریت پروژه ها از مدل تعالی پروژه با 9 معیار و 22 زیر معیار استفاده شده است و تیم‌های تخصصی، ارزیابی و در نهایت هیات داوری برترین مدیریت پروژه ها را برگزیدند که البته هیچ کدام حائز اخذ تندیس زرین نشدند و جایزه‌ها در دو سطح تندیس سیمین و تندیس برنز اهدا شد.

گفتنی است، ارزیابی های کمیته جوایز ملی انجمن مدیریت پروژه ایران که به عنوان نماینده انجمن بین المللی مدیریت پروژه در کشور شناخته می شود، همانند ارزیابی سال 2014 انجمن جهانی مدیریت پروژه براساس مدل تعالی پروژه صورت گرفته است؛ الگویی که با استفاده از معیارهای نه گانه اهداف پروژه، راهبری پروژه در ابعاد و لایه های مختلف ارکان اجرایی، دست اندرکاران و کارکنان، نحوه گزینش و حرفه‌یی بودن تیم پروژه، آموزش حین کار و نتایج حاصل از عملکرد کارکنان، بحث تامین به موقع و مناسب منابع، چگونگی تعریف فرآیند ها، نحوه تامین منافع ذینفعان و نتایج حاصل از اجرای این پروژه ها به ارزیابی و مقایسه پروژه های برتر کشور پرداخته است.

این جشنواره انعکاس گسترده ای در جراید و شبکه های خبری کشور داشت که برخی از آنها در ادامه ارائه می گردد:

http://www.sedayeeghtesad.ir/News/3696.html

http://www.yjc.ir/fa/news/5068711/اهدای-تندیس-های-سیمین-و-بلورین-چهارمین-دوره-جایزه-ملی-مدیریت-پروژه-ایران-به-بزرگراه-طبقاتی-صدر-و-تونل-نیایش

http://www.mehrnews.com/news/2441171/وجود-400-هزار-میلیارد-تومان-پروژه-نیمه-تمام-در-کشور

http://www.jahaneghtesad.com/کسب-و-کار/صنعت/item/10575-ايران-نيازمند-يک-نظام-جامع-مديريت-پروژه-است
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/846563/

http://isna.ir/fa/news/93091912156/اعطای-تندیس-مدیریت-پروژه-به-پنج-طرح-برتر



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46