ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در كلان‌شهرها

معاون پژوهش و فناوری وازرت علوم گفت: ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز، در دستور کار قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشحویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، وحید احمدی پنچشنبه 24 مهرماه در افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی پارکهای علم و فناوری آسیا در شیراز، گفت: هدف از ایجاد این مناطق گسترش هماهنگی بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری، صنایع با فناوری نوین و سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش است .

احمدي خاطرنشان كرد: تلاش ایران برای ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد همزمان با آغاز فعالیت این انجمن در آسیا آغاز شده است.

وي گفت: در حال حاضر 150 مرکز رشد و بیش از 30 پارک علم و فناوری در ایران ایجاد شده است .

احمدي با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته انجمن پارک‌ها و مراکز رشد در ایران فعالیت بیشتری داشته و باید همکاری این انجمن با انجمن‌های بین‌المللی تقویت شود، افزود: دانشگاه‌های ایران در سال‌های گذشته فعالیت‌های خود را در زمینه‌های کارآفرینی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری گسترش داده‌اند .

معاون پژوهش و فناوری وازرت علوم با اشاره به اینکه برگزاری این کنفرانس‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزان است، بیان کرد: برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و کارشناسان در حوزه علم و فناوری می‌توانند از این فرصت برای تبادل تجربیات خود استفاده کنند 

هجدمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری آسیا با حضور سرپرست وزارت علوم در شیراز آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، هجدمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری آسیا ساعتي قبل در شيراز آغاز به‌كار كرده است.

محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی‌اکبر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پرفسور یوشیدا؛ رئیس پارک‌های علم و فناوری آسیا، سید محمد احمدی؛ استاندار فارس و سید احمدرضا فاضل‌زاده؛ رئیس پارک علم و فناوری استان فارس اعضای هیأت رئیسه این کنفرانس را تشکیل می‌دهند که در ادامه مراسم افتتاحیه به ایراد سخن می‌پردازند.

نشست‌های علمی، تخصصی و نمایشگاه‌های علم و فناوری با حضور 15 کشور آسیایی در حاشیه این کنفرانس سه روزه برگزار می‌شود.

به گزارش ايسنا، هجدهمين كنفرانس بين‌المللي پارك‌هاي علم و فناوري آسيا كه از امروز پنجشنبه 24 مهرماه در شيراز آغاز به‌كار كرده است، به‌مدت سه‌روز ادامه خواهد داشت.

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47