ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
۱۹۰ مورد مرگ ناشی از حوادث کار در چهار ماه اول سال ۱۳۹۳ و افزایش ۴۹.۶ درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال 92 در تهران
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران روز چهارشنبه، ۲۶ شهریور، از ۱۹۰ مورد مرگ ناشی از حوادث کار در چهار ماه اول سال ۱۳۹۳ و افزایش ۴۹.۶ درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، بشیر نازپرور گفت: «در چهار ماه اول سال ۱۳۹۲ تعداد فوت ناشی از حوادث کار در استان تهران ۱۲۷ مورد بوده است که این آمار افزایش ۴۹.۶ درصدی در فوت ناشی از این حوادث را در سال ۹۳ نشان می‌دهد.»

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور ذکر کرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، در چهار ماهه نخست امسال ۱۸۸ مرد و دو زن در حوادث ناشی از کار در استان تهران جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۲ تمامی ۱۲۷ قربانی حادثه کار مرد بودند.

سازمان پزشكی قانونی ایران روز ۱۷ تیرماه سال جاری ضمن هشدار درباره افزايش تلفات حوادث ناشی از كار خبر داده بود که ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در فاصله ده ساله ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲ در حوادث کار در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، در اين مدت كمترين ميزان مرگ ناشی از حوادث كار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بيشترين میزان با يكهزار و ۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ رخ داده است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی، همچنین تعداد قربانیان حوادث کار در ایران در سال ۹۲ در مقایسه با سال پیش از آن ۱۱ درصد افزايش يافته است.

این در حالی است که احمد میدری، معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی، در ۱۴ شهریور خبر داده بود که تنها ۱۰ درصد از فوت‌شدگان حوادث کاری سال ۱۳۹۲ در ایران بیمه بوده‌اند.

به گفته آقای میدری، اغلب کارگران اگر از حادثه نجات پیدا کنند زیر پوشش نهادهایی همچون سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند و بیمه تعهدی در قبال آنان ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همچنین خبر داد که آمار قربانیان ناشی از حوادث کار در تیرماه امسال با افزایش ۳۶.۷ درصدی نسبت به تیرماه سال قبل ۴۱ مورد بوده است.

آقای نازپرور گفت: «طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار با دو ویژگی حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند مشخص می‌شود. »

به گزارش سازمان پزشکی قانونی ایران، در سال گذشته ۹۶۵ نفر که ۴۸.۴ درصد کشته‌شدگان حوادث کار را شامل می‌شود بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند.

برخورد جسم سخت با ۳۷۱ مورد و برق‌گرفتگی با ۳۰۳ مورد نیز رتبه‌های بعدی را در میان عوامل مرگ کارگران در حوادث کار دارند


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48