ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
هند در ایران کارخانه آلومینیوم احداث می کند
هندی‌ها در ایران کارخانه می‌زنند

گزارشی از بلومبرگ نشان داده است که هند به دلیل کاهش میزان تولید زغال‌سنگ در این کشور، ممکن است یک کارخانه ذوب آلومینیوم در ایران احداث کند.

کمبود زغال‌سنگ داخلی، شرکت ملی آلومینیوم هند را به برنامه‌ریزی برای احداث یک کارخانه ذوب آلومینیوم به ارزش سه میلیارد دلار در خارج از این کشور و احتمالا در ایران تشویق کرده است.

این امر نشان می‌دهد، نارندرا مودی نخست وزیر هند با مسئولیت خطیر تقویت تولید انرژی روبه‌رو است.

بر اساس این گزارش، انسامان داس، رئیس شرکت ملی آلومینیوم هند در مصاحبه با بلومبرگ گفت: اندونزی، ویتنام، مالزی، امان و امارات عربی متحده دیگر کشورهای مطرحی هستند که دارای کارخانه ذوب 500 هزار تنی و یک نیروگاه یک هزار مگاواتی هستند.

با این حال، او برای این پروژه که توسط شرکت دولتی مذکور اجرا می شود، برنامه زمانبندی ارایه نداد.

او افزود: آلومینیوم فلز پرمصرفی است که در همه جا از قوطی تا خودرو و هواپیما مورد مصرف قرار می‌گیرد. ما با چالش‌های بزرگی در بخش انرژی هند مواجه هستیم و به همین دلیل دنبال کشورهایی هستیم که دارای منابع انرژی فراوان هستند.

داس با اشاره به اینکه تولید داخلی زغالسنگ در هند، 23 درصد کمتر از نیاز داخلی است، افزود: استفاده از واردات برای ترمیم این کمبود بسیار پرهزینه خواهد بود.

در حالی که مودی قول داده نگرانی‌های مرتبط با انرژی را به تدریج برطرف کند، کشف سوءاستفاده‌ها و اختلاس‌ها، مسایل زیست محیطی و روند آرام مالکیت زمین موجب می‌شود فعالیت‌های معدنی عقب بمانند.

این گزارش می‌افزاید، ارزش سهام شرکت ملی آلومینیوم هند که به نالکو نیز معروف است، به گزارش اقتصادی نیوز،از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 48 درصد افزایش یافته که این رقم از رشد 22 درصدی سال 2013 بیشتر است.

قیمت آلومینیوم امسال 14 درصد افزایش یافته و میانگین پیش بینی 12 اقتصاددانی که از سوی بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفتند حاکی از آن است که احتمالا نالکو از ماه آوریل تا ژوئن معادل یک میلیارد و 780 میلیون روپیه هند (29 میلیون دلار) سود کرده است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46