ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نظام جامع ثبت‌های آماری ایجاد می‌شود
در چهل و نهمین نشست شورای عالی آمار که با حضور تمامی اعضا صبح امروز برگزار شد، کلیات طرح ایجاد نظام جامع ثبت‌های آماری ایران مطرح و به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، مقرر شد مرکز‌آمار ایران طرح تفصیلی شامل برنامه‌ عملیاتی، بودجه و دستورالعمل تبادل داده را با همکاری دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت سه ماه تهیه و برای اجرا ابلاغ کند.

این مصوبه همچنین دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد داده‌ها، فراداده‌ها و اطلاعات مورد نیاز نظام جامع ثبت‌های آماری ایران را در بازه‌های زمانی تعیین شده در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.

عادل آذر رییس مرکز آمار ایران هدف طرح ایجاد نظام جامع ثبت‌های آماری ایران را گسترش تولید آمارهای ثبتی مبنا به ویژه سرشماری‌های ثبتی مبنا، مانند سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعات ثبتی مورد نیاز شبکه ملی آمار عنوان کرد و افزود: فراهم‌کردن زمینه اجرای آمارگیری‌های ثبتی مبنا، تولید آمارهای جدید، دقیق، بهنگام و مستمر، تهیه چارچوب مورد نیاز برای استفاده در آمار‌گیری‌ها، کاهش بار پاسخگویی و تبادل داده بین دستگاه‌های اجرایی از طریق اتصال ثبت‌های اداری از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به موج روزافزون تقاضاهای آماری جدید ازسوی برنامه‌ریزان تصریح کرد: لزوم کاهش هزینه تولید آمار برای انطباق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مشکلات مربوط به بار پاسخگویی در آمارگیری‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم یکپارچه‌سازی اطلاعات به منظور دانش‌بنیان کردن نظام اداری و کارآمدسازی و هماهنگی ساختارها و شیوه‌های نظارت و کنترل در نظام اداری از جمله‌ ضرورت‌های اجرای این طرح است.

به گفته رییس‌مرکز آمار ایران در طرح یکپاچه‌سازی نظام آماری ایران که در ۴ فاز اجرایی خواهد شد، متغیر‌های اصلی ثبت‌های پایه شامل جمعیت، فعالیت، کسب وکار و ثبت املاک به هم متصل خواهد شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46