ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
معارفه سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد
مراسم تودیع بیژن رنجبر رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس و معارفه محمدتقی احمدی سرپرست این دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مشاور وزیر علوم و اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس مراسم تودیع بیژن رنجبر و معارفه محمدتقی احمدی بعنوان سرپرست دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این مراسم که در سالن شهید چمران دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس، صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام فلاح‌رفیع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، سمنانیان مشاور وزیر و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه، هیات رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی، مدیران، دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فلاح‌رفیع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به جایگاه رفیع دانشگاه‌ها و رسالت خطیر مسئولان آن گفت: دانشگاه تربیت مدرس مولود انقلاب اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری دره‌التّاج دانشگاه‌های کشور است بنابراین در این راستا متولیان آن مسئولیت سنگین‌تری را بعهده دارند.

وی در ادامه افزود: حرکت در مرزهای دانش، تولید علم، آزاداندیشی و تلاش در تربیت نیروهای انسانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌بایست از اهداف بلند این دانشگاه باشد.

فلاح رفیع در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نامه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان افزود: مسئولیت در نظام اسلامی طعمه و فرصت برای کسب مطامع دنیوی نیست بلکه امانتی است که انسان‌های پذیرای مسئولیت می‌بایست آن را با تلاش و کوشش بی‌وقفه به انجام برسانند.

وی ادامه داد: بر این اساس وقتی به مسئولین در پذیرش مسئولیت‌ها تبریک می‌گوییم باید به این معنا توجه کنیم که تبریک ما برای رسیدن به یک موقعیت خدمت است و نه فرصت بهره‌گیری و رسیدن به مطامع دنیوی.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: بر این اساس نگاه ما به فرد مسئولیت پذیر باید دلسوزانه‌ و توام با یاری و کمک باشد مثل کسی که قرار است بار سنگینی را بر دوش خود بکشد در چنین جایی لازم است با وی هم دلسوزانه برخورد کرد و هم کمک کرد تا بار را به سلامت به مقصد برساند.

وی در پایان سخنان خود از زحمات بیژن رنجبر رئیس سابق دانشگاه تقدیر کرد و ضمن تبریک به سرپرست دانشگاه برای وی آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه این مراسم صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات رنجبر به سیاست‌های وزارتخانه در اداره دانشگاه‌ها اشاره کرد و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری افزود: دانشگاه‌ها باید ضمن حفظ آرامش و پرهیز از تبدیل شدن به باشگاه سیاسی، در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی در محیطی سالم تلاش کنند.

در ادامه بیژن رنجبر گزارشی از دوران ریاست خود ارائه کرد و ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه تربیت مدرس و ارتقاء رشد آن در بین دانشگاه‌های برتر ملی و بین‌المللی گفت: امید است این روند روبه رشد را احمدی، سرپرست دانشگاه با کمک همه عزیزان ادامه دهد.

در پایان محمدتقی احمدی سرپرست دانشگاه تربیت مدرس ضمن ارائه رویکردها و برنامه‌های خود، به جایگاه دانشگاه در نگاه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دانشگاه تربیت مدرس باید با سرلوحه قرار دادن سیره و سخنان ائمه طاهرین (علیهم السلام) در مسیر پویائی هر چه بیشتر و درخشش در سطح جهانی با کمک همه دانشگاهیان این دانشگاه حرکت کند.

در پایان مراسم، بخش‌های مختلف دانشگاه هدایایی به پاس خدمات بیژن رنجبر به وی تقدیم کردند و سپس شرکت کنندگان به طور دسته جمعی در مزار شهدای گمنام دانشگاه حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل برای پیشبرد و تحقق اهداف دانشگاه دعا کردند.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48